Isolering af fundamet

Hej LDS'er

Jeg har beslutter at beklæde facaden på mit hus med træ. I forholdet til den eksisterende mur kommer beklædningen ca. 150 mm ud. Problemet er så fundamentet. Det kommer til at se mærkeligt ud med sådan en kasse uden på huset, når fundamentet ikke flyttes med ud. Samtidig vil jeg gerne have fundamentet isoleret. Rockwool og Isover tilbyder nogle facadeløsninger der kan føres under jordoverflade, men det er ret dyre.
Alternativet er selvfølgelig at 90 cm dybde og lave et nyt fundament uden på det gamle. Det har jeg dog ikke ret meget lyst til. Er der nogen der kender en smart løsning?

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej LDS'er Jeg har beslutter at beklæde facaden... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Per.

Det mangler da bare, at man ikke kan hjælpe de mindre "uvidende". hahahahaha
Du finder Fermacell på www.fermacell.dk
Priser kommer senere idag.
Hvis Fermacellen er for dyr, kan cementspånpladen bruges.

------------------
Poul Erik

PE

Hej Poul Erik

Fermacel vil ikke anbefale deres produkt til formålet. Jeg blev anbefalet at tage kontakt til Iverson. De har en plade der hedder Conchip som kan klare opgaven. Den fremstår med en betonoverflade og det er fint. Var det den du mente? Over terren anbefaler de pladen Bluclad som kan males og pudses. cool

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej igen

Hvis du kan hjælpe mig med pris på de to nævnte Iverson plader (Conchip og Bluclad)vil jeg være taknemmelig.

På forhånd tak. wink

Med venlig hilsen
Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej.

Det lyder ok.

------------------
Poul Erik

PE

Hej Poul Erik

Så har jeg fundet en løsning:

Pladen hedder Conchip og fremstilles af Iversson. Der som du nævnte en spånplade med cement. Den koster ca. 100 kr/m2.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Annonce
Hej Per.

Det lyder godt at Ivarsson havde det rigtige produkt. "du må være en god sporhund".
Hvad med opbygning af ydervægskonstruktion har du undersøgt noget med det. ???

------------------
Poul Erik

PE

Hej Poul Erik

Hvad er en sporhund uden et godt spor. Her kom du så ind i billedet.

Jeg havde forestillet mig, at følge dit råd med galv. stålprofiler (hvor køber jeg dem?). Således vil jeg sætte 150 mm lodrette stålprofiler i en afstand af 900 - 1000 (alt efter størrelsen på isoleringsbatt'en. Conchip-pladen fås i bredde på 1200. Den vil jeg save igennem på midten - så jeg får 2 x 600. Den vil jeg lade gå 400 under terræn og 200 over (er det ok? du anbefalede 500 under terren). Nederst afslutter jeg med noget filmasket "antimosegtistrådnet".
Øverst havde jeg forestillet mig at lægge en 150 mm trykimpreneret bjælke (ca. 75 x 150).

Jeg har tegnet lidt på facadebeklædningen.
Har du Autocad? - så kan jeg sende dig mine snittegninger.

Hilsen Per smile

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Wuff.

Placering af stålskelet afhænger selvfølgelig af isoleringsbredde, men det er nødvendigt at lave udvekslinger u/o. vinduer/døre.
Hvilken retning ønsker du beklædningen i. ?

Dagligt har udfører jeg projekteringsarbejde, så Auto-cad er mit et og alt.
Send du bare tegningerne, så skal jeg gerne granske dem. "måske med kretik"

------------------
Poul Erik

PE

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også