Næsten boligejer igen...

Så mangler der bare den sidste del af hushandlen, så er bliver undertegnet "næsten" boligejer igen, har jeg godt nok set frem til længe, at bo til leje i anden mands bolig, passer ikke lige undertegnet må jeg nok erkende.

Mistede jo det hele ved konkursen, og har forsøgt lige siden at finde en løsning på at få vores eget igen, det var dog ikke muligt i den forstand, men så faldt vi over HUSET her for et par uger siden, og det var sku svært bare at erkende vi ikke havde mulighed for at købe ejendommen, for første gang var vi begge enige om både husets placering, ejendommens indretning, børene adgang til skole osv.. men gennem et par møder med banker blev det dog klart at Heidi ikke ville kunne låne så længe vi bor sammen.

Men vi er begge godt trætte af nuværende lejemål, så noget skulle der ske på den front.

Mine forældre tilbød så deres hjælp i denne forbindelse, nemlig at købe huset og leje det ud til os, indtil vi selv har mulighed for at kunne købe huset af dem, forhåbentligt om en 4-5 år tid, når en gældssanering forhåbentligt er vel overstået.

Vi gav et bud på huset på en underskrevet købsaftale, med overtagelse allerede d. 1 nov. som sælger nu også har godtaget og skrevet under på også, nu ryger denne så videre til mine forældres bank, og vi får forhåbentligt et positivt svar, her i løbet af ugen.

Også så snart skøde er skrevet, skulle vi gerne få nøglerne overdraget også, da sælger alligevel bor på plejehjem, og ejendommen derfor har stået tomt i ca. ½ år.

Bliver befriende at bo i en ejendom hvor man igen kan gå og rode lidt, lave tingene som man har lyst til, og ikke skal spørge om lov at udføre forbedringer, samt tilladelse til at ændre ting som slet ikke virker i forbindelse med vores hverdag....
Så mangler der bare den sidste del af hushandlen... Vis hele indlægget
103 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ikke krav om faldsikret, net og jeg skal komme efter dig, ved arbejde i højden?

Har tidligere ejer mon selv bygget køkken og trappe?

Fint med plads der. Og godt med massivt træ over det hele... :-)
Lykke til med det.

Mvh
Jo, der er krav om sikring i højden, og derfor det kun er blevet reppet nødtørftigt indvendigt fra, bliver så lavet senere fra kran med kurv og når vejret er til det, skal ikke blæse meget i den højde, får kurven hopper og danser frem og tilbage.

Jo, tidligere ejer har selv lavet både køkken, trappe og vinduer.

Rigeligt med plads ja, også fordi kælderen lige giver 100m2 mere til boligen.

Værkstedet er lige til pas, og med lidt bedre indretning på værksted og loftrum, og bredere gangbro deroppe, så bliver der vist ikke pladsmangel til undertegnet...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Noget af et højdejob der.... :-)
Han var sikkert en af de her dygtige mestre som der bliver længere imellem.
Altid godt med plads. Det kan man ikke få nok af... :-)
Lækkert værksted, hvor der kan stå en hel del gamle biler!!

Det vidner en del om, at tidligere ejer formentlig har givet op, men oprindeligt har bygget huset gedigent og ordentligt.
De første par måneder har du da ikke nødig at beskæftige dig med ungdomskriminalitet og andet skidt for at få tiden til at gå.

Vi købte vores ejendom af et dødsbo, hvor der havde boet nogle gamle mennesker i 60 år, uden at aflevere dagrenovation og i øvrigt gøre rent. Hjemmeplejen nægtede at gå ind og da manden kom på sygehus, blev har for første gang i flere årtier vasket. Så døde han. Der var mange sager, men ikke en eneste stump overhovedet, der kunne bruges. Der er du da noget bedre stillet med alle de lækre maskiner og materialer.

Mere til lykke!

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Altid fint med plads til gamle biler..
Det kan man ikke få for meget af......
Der skal da også lyde et stort tillykke herfra 

Fint hus der trænger der dog trænger til en gang maling eller to... Huset er godt nok brunt indvendig og de har været glade for træ må man sige  

Men sikke en fed garage.. Nøøøj hvor kunne man godt bruge sådan en... Den kan jeg godt forstå du er glad for..

Endnu engang tillykke... 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der vil nok også gå lidt tid med at rydde op i " stilforvirringen " - når engang der er ryddet op i alle tingene rundt omkring om et par år

Men også rigtig tillykke herfra - det var godt du fik noget igen der er ( næsten ) dit eget

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er da godtnok en lækker hytte, er da ligefrem misundelig og sikke med spændende efterladenskaber, som du kan gå og rode i i mange måneder.
Fine retromøbler  (dem er der vist penge i ) og nysseligt porcelæn med blomster - det er sgo'da' rigtig mormorhygge.

Men jeg er bestemt ikke misundelig på de tætte naboer, sådan nogen er jeg gerne foruden.

Sniffer  
Skrevet af ktm på 03 nov 2013 10:21

Det vidner en del om, at tidligere ejer formentlig har givet op, men oprindeligt har bygget huset gedigent og ordentligt.
De første par måneder har du da ikke nødig at beskæftige dig med ungdomskriminalitet og andet skidt for at få tiden til at gå.

Mere til lykke!
Jep, alderdommen var sikkert årsag til det til sidst bare stod til, men det er bygget godt det må man sige, ikke nemt at skille sådan et hus ad igen.

Nej, de næste par måneder står på arbejde, arbejde og mere arbejde, tog af sted kl.6 i morges, og er så lige hjemme en 3-4 timer nu, så kører jeg derned igen, og får has med de sidste gipsflise lofter, for de sidder godt nok fast med 25-30 dykkere pr. flise, så var profillofter noget nemmere.

Der er yderligere 53 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også