Pris på beton elementer?

Hej LDS

Jeg leger med tanken om at bygge et hus inspireret af "earthship" modellerne. Pga dansk byggelov(og egen sikkerhed), tror jeg dog nogle af de alternative byggematerialer skal byttes ud med godkendte.

Her er grund ideen

Onderlandhuis.gif

Jeg prøver at sjusse mig frem til hvad det vil koste at bygge sådan noget. Med fokus på at gøre så meget som muligt selv, og gerne ende med et 200m2, billigt og meget effektivt hus, der gerne skulle spare mig for en masse afgifter i fremtiden 

Mit første spørgsmål er, hvad prisen på beton elementer som disse, mon kunne være?




på forhånd tak
vh Per

PS Går ud fra der nok skal nogle støtter ind også, da taget skal bære en del jord?!


Let's make better mistakes tomorrow!!

Hej LDS Jeg leger med tanken om at bygge et hus... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo prøve at sende dine tegninger mål, og ideer, også skriver de tilbage hvad de mangler af information for at kunne beregne en pris. Det er vel et forsøg værd. Evt giv dem et ring først og hør hvad de skal bruge af information for at kunne give et pris overslag.
bare tag fat i tyskerene du må da vide det med alle du bunker de har fået plantet rundt omkring :-P, ej kender ikke priser men lyder som et spændene projekt håber vi kommer til og se noget mere til projektet.

Hej Fudji- Haha ja må til Argentina og finde nogle gamle rige Nazister, der skylder en omgang x)

Tak - håber også selv det bliver til noget og ikke mindst at kunne lave en masse selv

Let's make better mistakes tomorrow!!

Det bliver nogle dyre vægge. Men det kan sagtens lade sig gøre og støbe dem selv. Men prisen bliver høj det er næsten dobbelt pris for at støbe en væg frem for at mure den. Så ved du lidt om hvad niveauet er. Det design du spørger til bliver voldsomt dyrt for der er ikke noget til at støtte væggene. Hvis du derimod sørger for at få nogle skillevægge sat ind i byggeriet vil du opleve et stort prisfald for de kan bruges til afstivning af ydervæggene det reducerer prisen voldsomt. Du skal nok også regne med en stålkonstruktion i loftet på grunden af spændet som du starer ud med. Det vil også være det mest fordelagtige for dig ang økonomi.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Hej Flahgt - Ja stolper, bærende vægge og/eller stål i taget vil jo blive nødvendigt. Især med de mål. Mine tegninger er bare til for at vise væggenes dimensioner.

Har læst på bolius, at standard størrelse elementer, ofte er billigere end at støbe på stedet. Har spurgt dem hvad et sådant element typisk koster. Da jeg er så tidligt i projektet kan jeg jo bare designe huset efter standard størrelsen på betonelementerne, hvis noget sådant findes?

Grunden til jeg gerne vil have beton frem for mursten, er at jeg ikke selv vil kaste mig ud i at mure 40 meter væg selv. Så der skal håndværkere på, og det vil tage tid og peng. Da de sider af huset skal dækkes med jord, ønsker jeg et massivt produkt, og der stoler jeg bare mere på beton end en masse stablede sten?! Er det helt åndsvagt at tænke sådan?

Hvor langt tid tager det typisk et hold murere at mure 40 meter 2,5 meter høj væg?

Let's make better mistakes tomorrow!!

Afslutning

Har haft et meget interesant møde med to ingeniører på Art tec.

Når jeg finder en grund og har styr på mulighederne med den jord/undergrund, skal jeg vælge mellem to retninger:

#1 Den miljørigtige, hvor jeg skal finde og bruge udelukkende genbrugsmaterialer og/eller naturlige bæredygtige materialer. Finde en løsningsmodel og søge EU støtte til projektet. 
-Potentiel billig, men risikofyldt og usikker mht energiregnskabet og ikke mindst godkendelser.

#2 Bruge konventionelle byggematerialer og "off the shelf" løsninger.
-Dyrere, men sikker og nemt at få godkendt byggeriet.

Mht det oprindelige spørgsmål om beton elementer, så (hvis jeg vælger at bygge med konventionelle materialer, så anbefalede de at jeg byggede væggene selv i lecablokke. Dette vil selvfølgelig forøge byggetiden på huset, men af flere grunde er jeg overbevist om at være smartest og bedst til prisen.

Så Illsher slog hovedet på sømmet imo 

Go dag til alle herfra

Let's make better mistakes tomorrow!!

Hvis du tager fri 14 dage og alt er gjort klar. Kan du snildt mure det bette skur der. Har selv lavet min garage 8*11 i 29 blokke på lidt over en uges ferie alene.

Har du tænkt på hvordan du får ordentligt dagslys ind i byggeriet?? For du kan ikke bygge et stort rum. Du skal regne med en væg for 3 meter ca når du vil lave det på den der måde.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja fandt lige deres nye system her

http://www.youtube.com/watch?v=CGUtbPT0HEM

Det jo alt for nemt, så ja det er jeg overbevist om og tak for at du skriver 14 dage. Jeg havde ingen tidsfornemmelse for denne del af byggeriet nemlig.
Mit "skur" kan sagtens ende med at få samme dimensioner. På tegningerne jeg har vist er den store flade, der vender ud mod dig, ren glas og vender mod syd. Har en lejlighed nu med samme dimensioner, og mindre glas, og her er masser af lys og solvarme

Mht. bærende vægge, så er der mange faktorer, der spiller ind og har ikke det endelige design endnu. Bl.a. tagets kostruktion og ikke mindst hvad jeg vælger at pakke huset ind i af yderligere isolering eller stampet jord etc etc. kan måske hjælpe .. men nej undgår nok ikke bærende vægge


Let's make better mistakes tomorrow!!

Hvad med at bygge huset med isoklodser? www.isobyg.dk

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis