Loftemfang

Hej,

Jeg skal have lavet loftemfang.

Har tænkt mig at købe denne: http://www.koekken24.dk/emhaetter/loft.html

Er der nogle som har erfaringer med denne eller lignende produkter. Det bliver et loftemfang da fruen i huset ikke ønsker at have en loftemhætte hængende ned i lokalet

Mvh
Patrick Schmidt

Mvh
Patrick
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring med loftemhætter er meget lille, jeg har set et par stykker, men.....
Sikke noget lort. Enten skal der meget store luftmængder til eller også hænger stegeosen oppe under loftet, hvis der da ikke er meget lavloftet. Prøv at sætte en pande med bacon til at ose og se så, hvordan røngen spreder sig under loftet. Den mindste bevægelse i luften og osen vil sprede sig væk fra, hvor emhætten suger.
Så kan man naturligvis bare sætte en voldsom suger på, men den larmer og den tømmer huset for varme. Enten er huset så utæt, at den kan få luft gennem naturlige sprækker og revner, eller også skal der åbnes et vindue. Hvis det er et nyere hus, som er meget tæt vil vinduet være eneste mulighed hvis ikke der skal suges baglæns gennem toiletudsugningerne.

Hvis dit hus er på 150 kvm (140 kvm indendørs) og har 2,5 meter til loftet, så har du ca. 350 kubikmeter rumfang. De du linker til har en kapacitet på ca 840 kubik i timen. 25 minutter, så har den skiftet al luften i huset. Brrr, det bliver en fodkold vinter... Foruden bøvlet med at skulle male lofterne betydeligt oftere, men det sørger du lige for at fruen kommer til at stå for.

Sagt på en anden måde: Jeg ville ikke røre ved det arrangement.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu er det lidt svært at se hvad du mener , da dit link kun henviser til en hel side med diverse lofts emhætter / udsugning. Men er fruen klar over at en lofts monteret er noget dyrere i brug og knapt så efektiv mod stegefedt i luften. Hendes køkken vil hurtigere blive fedtet med den type frem for en der er monteret tættere på komfuret.
Det er denne som vi har tænkt at købe http://www.koekken24.dk/damcampa-100-165.html

Mvh
Patrick
Jeg kan så forstå at i svømmer i penge !
Nu har du fået to velmenede advarsler angående det produkt du har kig på for at tilfreds stille fruen, men måske du ikke tør sige damen imod.
Tjaaa.. Alt er vel relativt

Man må vælge sine kampe med omhu

Mange tak for svarene, det er taget til notits.

Mvh
Patrick
Annonce
Så ville jeg i dit sted spare de mange penge og helt undlade at sætte en sådan emhætte op.
Den mindste smule "sidevind" vil betyde, at stegeosen overhovedet ikke vil komme i nærheden af sugeren. Det er jo meget sjældent, at luften står bumstille. Bare det at en går forbi, betyder at luften er i uro længe efter, og i al den tid fiser stegeosen bare alle andre steder hen.
De eneste emhætter jeg har oplevet, er sådanne, der har et stort "slug" inden filteret kommer. Dvs stegeosen kan uhindret komme op i en tragt og blive suget ud af det koncentrerede sug længere oppe. ALT andet er efter mine erfaringer aldeles værdiløst.
Kvinder har mange meget underlige, til det dumme grænsende, ideer om, hvad de kan tåle. De største dumheder vi har her i huset, er dem, hvor jeg har givet efter! :-( Der hvor vi har haft strid, og jeg har gennemtrumfet, er senere hen over årene modvilligt blevet accepteret som rigtig udmærkede løsninger!!

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af Patrick1 på 10 okt 2013 15:04
Tjaaa.. Alt er vel relativt

Man må vælge sine kampe med omhu
Nemlig!
Derfor skal du tage kampen nu og ikke, når der skal males lofter, når hun brokker sig over emhættens manglende virkning, når hun vil have dig op på stigen for at rense fedtfilter (det er rent, for alt fedtet sidder på loftet) og så videre og så videre.
Den klogeste kamp du kan tage er, en gang for alle, at få lært hende at du er den der bestemmer.

Chr.

Skrevet af Chr. på 10 okt 2013 16:18
Nemlig!
Derfor skal du tage kampen nu og ikke, når der skal males lofter, når hun brokker sig over emhættens manglende virkning, når hun vil have dig op på stigen for at rense fedtfilter (det er rent, for alt fedtet sidder på loftet) og så videre og så videre.
Den klogeste kamp du kan tage er, en gang for alle, at få lært hende at du er den der bestemmer.

Chr.

Du er en klog og viis mand, Chr!!
Jvf mit tidligere indlæg, ville jeg ønske, at jeg havde haft samme visdom ifm vores renovering af hytten. Så havde vi haft centralstøvsuger og klinkegulv i køkken/alrum i stedet for det skide åndssvage trægulv og lidt andre detaljer.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 10 okt 2013 16:24
Du er en klog og viis mand, Chr!!
Jvf mit tidligere indlæg, ville jeg ønske, at jeg havde haft samme visdom ifm vores renovering af hytten. Så havde vi haft centralstøvsuger og klinkegulv i køkken/alrum i stedet for det skide åndssvage trægulv og lidt andre detaljer.

Tjah ! Man som jeg tidligere har skrevet til dig betyder Ktm  jo også, "kan trækkes med"  Og fruen har haft forståelsen af hvordan hun kunne trække dig ved næsen rundt i manegen                              

Skrevet af ktm på 10 okt 2013 15:46

De eneste emhætter jeg har oplevet, er sådanne, der har et stort "slug" inden filteret kommer. Dvs stegeosen kan uhindret komme op i en tragt og blive suget ud af det koncentrerede sug længere oppe. ALT andet er efter mine erfaringer aldeles værdiløst. 

Kvinder har mange meget underlige, til det dumme grænsende, ideer om, hvad de kan tåle. De største dumheder vi har her i huset, er dem, hvor jeg har givet efter! :-( Der hvor vi har haft strid, og jeg har gennemtrumfet, er senere hen over årene modvilligt blevet accepteret som rigtig udmærkede løsninger!!
Ja, man kan af og til undres over, hvordan udviklingen går baglæns. Noget af det mest effektive til at fjerne stegeos mm er "mormors" gamle tragt med udsugning i toppen. Mellemtrinet, som jeg heldigvis selv fik gennemtrumfet, hvor der er en volumenskærm på er acceptabel. De nye moderne med en enkelkrum plade i niveau med fedtfilteret er aldeles håbløse.

Dine ord om det største dumheder er som taget ud af min mund. Set i bagklogskabens klare lys må jeg erkende, at jeg aldrig skulle have ladet hende spise med ved samme bord som sønnerne og jeg.

Chr.

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også