kvalitet på dewalt mod bosch

jeg har solgt min gamle bosch gsr 14,4ve2 maskine og skal se på en ny nu

dewalt har jeg hørt ikke er det bedste mht kvalitet og deres service når produktet går i stykker er der hold i dette ?

hvordan er kvaliteten på dewalt lion batterierne ifh til bosch 

jeg kigger på en 18v lion med slag da mer prisen er 300

skal man gå efter 3 eller 4 mah batterier 

hvad med lade tiden bosch har nogen med 45 min lade tid 


holdbarheden på bosch batterierne syntes jeg ikke er imponerende 30 opladninger og de er færdige (nimh batterier 14.4 heavy duty)

 
jeg har solgt min gamle bosch gsr 14,4ve2 maskine... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville være forsigtig med Makitas BL1830 batterier. Onde tunger påstår at der er en seriefejl som Makita ikke vil indrømme, og batterierne er normalt ikke omfattet af 2 års reklamationsret. Man kan købe kompatible batterier, men de er heller ikke gratis.
Jeg har personligt set 2 batterier gå til i løbet af 14 dage, kort efter at reklamationsretten udløb.


"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.

Sådan er det jo med alt.
Og i sidste ende er det jo bare religion og rygter.

På min arbejdsplads har vi brændt 3 stk 18v li-ion Metabo batterier af på under 1 måned, og det selvom der er folk der påstår at Metabo er toppen af poppen.
at jeg hælder mere til bosch er nok pga deres batterier har indbygget af de afbryder automatisk når spændisngen kommer derned hvor de skal lades .

så lige en anden tråd om makita batterier der går defekt ret hurtig

Min Makita skruemaskiner slukker da også selv når batteriet skal lades?
Skrevet af pilehave på 03 okt 2013 13:02
Min Makita skruemaskiner slukker da også selv når batteriet skal lades?
Ja men jeg synes de kan køre batteriet meget langt ned, jeg har en grøn Bosch, og en Metabo powermaxx de afbryder meget tidligere.

Annonce
Skrevet af je__ns på 03 okt 2013 21:41
Ja men jeg synes de kan køre batteriet meget langt ned, jeg har en grøn Bosch, og en Metabo powermaxx de afbryder meget tidligere.


Det skal jeg ikke kunne sige, men det er da bestemt muligt at det er tilfældet. Lad os nu se, jeg har selv 2 af de batterier som nogle udokumenterede rygter siger er fejlbehæftede. Nogen har hørt fra nogen der har en onkel der kender en der har en nabo osv.
@pilehave:

Jeg har diskuteret sagen med kolleger, og vi nåede frem til at vi nok selv er skyld i at vore Makita batterier dør en for tidlig død. Vi er nemlig slemme til at "køre dem ned" og så først lade på dem næste gang vi skal bruge maskinen..... og det er jo ikke meningen.

"I gamle dage" havde jeg en grøn Bosch, hvor det ene batteri altid boede i laderen, og når jeg skulle skrue, byttede jeg altid til det frisk opladede, og byttede tilbage efter endt skruning, og kørte aldrig batteriet ned.
De holdt i 8-9 år. Det er da anstændigt, så lade-disciplin er nok vigtigt.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Skrevet af ChristianV på 04 okt 2013 08:53
@pilehave:

Jeg har diskuteret sagen med kolleger, og vi nåede frem til at vi nok selv er skyld i at vore Makita batterier dør en for tidlig død. Vi er nemlig slemme til at "køre dem ned" og så først lade på dem næste gang vi skal bruge maskinen..... og det er jo ikke meningen.

"I gamle dage" havde jeg en grøn Bosch, hvor det ene batteri altid boede i laderen, og når jeg skulle skrue, byttede jeg altid til det frisk opladede, og byttede tilbage efter endt skruning, og kørte aldrig batteriet ned.
De holdt i 8-9 år. Det er da anstændigt, så lade-disciplin er nok vigtigt.
Det er nok rigtigt, men det burde bare ikke være nødvendigt med ret meget "lade-disciplin" med Li-Ion batterier, det var langt vigtigere med Ni-Mh eller Ni-Cad. Nåh, men jeg kører også med to batterier og lader det ene mens jeg bruger det andet, det tager trods alt kun 22 min, så det går nok at huske at lade op når man er færdig
Ja Makita har nok den fejl, at de ikke slår tidligt nok fra, jeg synes de maskiner jeg har, kan køre langt ned.
Men jeg bestræber mig på at lade batterierne før de er helt tomme, og sker det alligevel de køres tomme, får jeg dem ladet omgående.
Li-on må jo gerne klatlades, så jeg bestræber mig på at passe på batterierne, og bruger jeg dem ikke i længere tid, får de en opladning.

Batterierne er jo urimelig dyre, så jeg laver gerne det extra arbejde, i håb om de holder længe
For at opnå længst levetid for LiOn batterier, gælder følgende:

Som oplyst før i tråden her. Aldrig kør dem helt ned og oplad med det samme.  Dvs første gang batteriet slår fra skal batteriet i laderen med det samme. Det er ekstremt vigtigt !

Og ved opbevaring har de bedst af at være opladet til 60% af deres mærke effekt ved en temperatur mellem 5 og 15 grader.

Har før læst om forskellige fabrikanter af batterier der syntes at være ringere end andre. Hvis det ikke lige frem er et enkelt batteri med fabrikationsfejl, kan det måske have noget at gøre med størrelsen contra belastningen af batteriet. Høj belastning, eks. iskruning af store "pløkker" kræver et stort batteri (flest AmpH). Og små skruer gælder det modsatte, dvs. lille batteripakke. Forklaringen er simpel, da det store batteri ved let belastning har svære ved og slå fra når spændingen bliver for lav. Modsat vil en lille batteripakke internt generere en del mere varme end et større når "pløkkerne" skal i. Og varme er faktisk et LiOn batteris fjende nummer to efter underspænding, som er nummer et.

Håber oplysningerne giver bare lidt mening.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis