kvalitet på dewalt mod bosch

jeg har solgt min gamle bosch gsr 14,4ve2 maskine og skal se på en ny nu

dewalt har jeg hørt ikke er det bedste mht kvalitet og deres service når produktet går i stykker er der hold i dette ?

hvordan er kvaliteten på dewalt lion batterierne ifh til bosch 

jeg kigger på en 18v lion med slag da mer prisen er 300

skal man gå efter 3 eller 4 mah batterier 

hvad med lade tiden bosch har nogen med 45 min lade tid 


holdbarheden på bosch batterierne syntes jeg ikke er imponerende 30 opladninger og de er færdige (nimh batterier 14.4 heavy duty)

 
jeg har solgt min gamle bosch gsr 14,4ve2 maskine... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er nok rigtigt, at man med et stort batteri, får det tappet for meget, ved lille strømforbrug, jeg har en Makita stiksav, den kan tømme batteriet meget langt ned, uden det slår fra.
Mine Bosch og Metabo er kun på 1,3-1,5 ah, og de slår fint fra.
Skrevet af Nitter på 04 okt 2013 10:53
For at opnå længst levetid for LiOn batterier, gælder følgende:

Har før læst om forskellige fabrikanter af batterier der syntes at være ringere end andre. Hvis det ikke lige frem er et enkelt batteri med fabrikationsfejl, kan det måske have noget at gøre med størrelsen contra belastningen af batteriet. Høj belastning, eks. iskruning af store "pløkker" kræver et stort batteri (flest AmpH). Og små skruer gælder det modsatte, dvs. lille batteripakke. Forklaringen er simpel, da det store batteri ved let belastning har svære ved og slå fra når spændingen bliver for lav. Modsat vil en lille batteripakke internt generere en del mere varme end et større når "pløkkerne" skal i. Og varme er faktisk et LiOn batteris fjende nummer to efter underspænding, som er nummer et.

Det er jeg ikke helt enig med dig i Nitter..
Batteriets kapacitet, benævnt med Ah, mest almideligt for hobbybatterier 1,5Ah, er et udtryk for hvor mange skruer batteriet kan klare.
Spændingen derimod, siger noget om hvor hårdt maskinen tager, 18V stærkere end 14V.
En maskine med 18v 3Ah batteri, vil kunne skrue flere skruer i end samme maskine med 18v 1,5Ah batteri. 
Batterierne hhv. 1,5Ah og 3Ah belastes på helt samme måde, et 3Ah kan du belaste længere og derfor større risiko for at køte det varmt.

Skrevet af KimArndt på 04 okt 2013 20:51

Spændingen derimod, siger noget om hvor hårdt maskinen tager, 18V stærkere end 14V.


Så kan vi jo blive ved med at være uenige .

En 14,4 V maskine kan være nøjagtigt lige så stærk som en 18V - det måles i Newtonmeter ( Nm )

Men.... En 18 V maskine, der yder det samme som en 14,4V kan laves mindre fordi der bruges mindre strøm for den samme effekt ved en højere spænding.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af KimArndt på 04 okt 2013 20:51

Det er jeg ikke helt enig med dig i Nitter..
Batteriets kapacitet, benævnt med Ah, mest almideligt for hobbybatterier 1,5Ah, er et udtryk for hvor mange skruer batteriet kan klare.
Spændingen derimod, siger noget om hvor hårdt maskinen tager, 18V stærkere end 14V.
En maskine med 18v 3Ah batteri, vil kunne skrue flere skruer i end samme maskine med 18v 1,5Ah batteri. 
Batterierne hhv. 1,5Ah og 3Ah belastes på helt samme måde, et 3Ah kan du belaste længere og derfor større risiko for at køte det varmt.
Det er helt i orden ikke at være enig med mig.  

Men dit indlæg viser mig desværre også at du nok ikke helt har forstået hvad det er jeg skriver om, nemlig at beholde/bevare sine hundedyre batterier i bedste kondition længst mulig tid og ikke en teoretisk udredning i hvor mange skuer et batteri måske kan klare.   




 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har to forskellige 18 volts Makita boremaskiner, de bruger samme slags 18 volt 3 ah Li-on batterier, men den ene er en del kraftigere, og tager betydelig hårdere fat.

Den ene har et max moment på 50 nm, den anden har et max moment på 80 nm, så der er 60% forskel i trækkraften.
Så som nævnt har voltene, ikke nødvendigvis at gøre med trækkraften



Annonce
Skrevet af EISOE på 04 okt 2013 21:26


Så kan vi jo blive ved med at være uenige .

En 14,4 V maskine kan være nøjagtigt lige så stærk som en 18V - det måles i Newtonmeter ( Nm )

Men.... En 18 V maskine, der yder det samme som en 14,4V kan laves mindre fordi der bruges mindre strøm for den samme effekt ved en højere spænding.
Ja, det er vi selvfølgelig enige i. Der er faktorer som gear, indre modstand, mv. mv. og måske endda om det er fuldmåne eller ej. 

Men som tommelfingerregel er maskiner med højere spænding stærkere?
Det har batteriets kapacitet, Ah, ikke noget at gøre med. 

Nu må du endelig rette mig hvis det er forkert 

Ærlig talt kan jeg heller ikke se hvordan du kan køre et 3Ah batteri mere død end et 1,5Ah, hvis de har samme spænding. 
Der kan være noget om snakken, hvis du bruger en 36v maskine til at skrue små skruer i med, men ellers kan jeg ikke se det 
Skrevet af KimArndt på 05 okt 2013 09:21
Ja, det er vi selvfølgelig enige i. Der er faktorer som gear, indre modstand, mv. mv. og måske endda om det er fuldmåne eller ej. 

Men som tommelfingerregel er maskiner med højere spænding stærkere?
Det har batteriets kapacitet, Ah, ikke noget at gøre med. 

Nu må du endelig rette mig hvis det er forkert 

Ærlig talt kan jeg heller ikke se hvordan du kan køre et 3Ah batteri mere død end et 1,5Ah, hvis de har samme spænding. 
Der kan være noget om snakken, hvis du bruger en 36v maskine til at skrue små skruer i med, men ellers kan jeg ikke se det 

Hvis du læser hvad jeg har skrevet, så har jeg to Makita boremaskiner, som bruger samme 18 volt 3 ah lion batteri, den ene kan trække 50nm, den anden 80nh, så der er 60 % forskel, så voltene har nødvendigvis intet med trækkraften at gøre.

Det er det samme som 400 volt 3 fasende motorer de yder jo heller ikke ens, princippet er det samme.
Så du kan ikke bare sige at flest volt, trækker mest, sådan hænger det ikke altid sammen.
Her er et nyttigt link med lidt batteriteori: www.batteryuniversity.com/learn/art..._batteries

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg er selv Dewalt mand, men på arbejdet bruger vi makita synes det er nogle fine maskiner men personligt kan jeg stadig bedst lide min egen dewalt, synes den kan lidt ekstra. Men vi har så også fundet ud af at de original makati batterier dør efter nogle måneder, mens så har firmaet købt nogle kopibatterier og de har holdt flere år uden problemer.

En af grundene til jeg bedst kan lide dewalt er også at dewalt har en 3-gears boremaskine med hel-metalgearkasse mens makita ikke har nogle 3-gears med helmetal de har kun 2-gearsudgaver, og af min erfaring så brænder gearkassen hurtigt af hvis den ikke er af helmetal og det er af erfaring med både dewalt, makita og hitachi, og hvis man vender sig til at bruge gearene så er det en rigtig stor fordel med 3-gear.

Men du skal selvfølgelig også vælge dit værktøj alt efter behov hvis det er er til lidt gør det selv hjemme i huset, måske lige sætte nogle billeder op og sådan, vil det være lidt voldsomt med en 3-gears og som sådan kunne du også sagtens nøjes med en 12v hvis det er det du vil bruge den til.
det jeg går efter er jo selvfølgelig så meget for pengene som muligt ,der er selvfølgelig en grænse

den gamle maskine blå bosch jeg havde gsr 14,4 ve2 havde flg data

14,4v 2,6 mah nimh
13 mm
drej moment 2-10 (70 nm)
max 10mm skruer
træ max 35mm
stål 10 mm

maskinen skal ikke være mindre end dette
den havde en omdrejning tal på max 1600 omdr min de 400 omdrej dewalt har extra er det og gå efter ?

hvad erfaring har du med garantien på dewalt hvis den går i stykker
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis