Akku-boremaskine: er slagfunktion nødvendig

Hej,

Jeg står for at skulle købe en ny akku-bore/skreumaskine. Det bliver en 10.8V eller 12V - jeg foretrækker det mindre format med slankt greb.

Spørgsmålet er, om det er nødvendigt at maskinen har slagfunktion, når jeg skal bore. Jeg bor i en lejlighed i en ca. 100 år gammel bygning i København, så der er ikke noget beton. Det hårdeste, jeg kommer til at bore i, er nok mursten. Jeg bruger universalbor fra Irwin (Cordless).

Er der nogen, der har et bud på, om det er nødvendigt at maskinen har slagfunktion?
Hej, Jeg står for at skulle købe en ny akku... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har de små 10.8v maskiner de kan anbefales så køb roligt sættet ,sørg for og lad batteriet når du har brugt maskinen de skal holdes i live

xl har en pakke med 5 maskiner i deres nye katalog pt

Hvis du absolut vil have 10.8v så hold dig fra Bosch, og køb en Makita 10.8v i stedet. De er altså bare en tand stærkere. Ofte kan man købe et sæt med almindelig bore/skruemaskine og en slagskruemaskine. Bosch slagskruemaskinen er ikke meget bevendt, har den selv. Derimod 10.8v slagskruemaskinen er Makita er en ganske potent lille sag.
Jeg investerede for 4 år siden i sæt Bosch 10,8v, det er den bedste investering jeg har gjort i værktøj. Specielt Multicutter og skruemaskine er blevet næsten dagligt. Skruemaskinen er rimelig stærk med 30nm, men at Makitaen kun har 24nm.
Batterierne kan mærke forskel nu og for 4 år siden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis