Udlandsk værktøj

Hej.
Jeg skal købe mig en skruemaskine, og vil egentlig gerne have en der holder længe. Den må gerne kunne holde til at bore også. Hellere købe det godt første gang, og slippe for at købe det igen: Derfor har jeg overvejet at købe DeWALT, men det er meget dyrt.
Hvis man vælger at købe den i udlandet kan man spare mange penge. Men de der er meget billige, som jeg har fundet, kræver 220V til opladeren, og ikke de 230V som der er i Danmark. Har det nogen betydning?
Mvh. Siirf
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er 220 eller 230 volt betyder intet, det er kun hvis du handler et sted hvor de bruger 110 volt, du kan få problemer.

Hvilket fabrikat der er bedst, er jo ren religion, men Dewalt laver nogle fine maskiner
Vær opmærksom på moms og told hvis du handler udenfor EU.
Dit lokale byggemarked kan garanteret give dig en god pris hvis du presser dem lidt. Hvis dem evt. reklamer fra andre byggemarkeder.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Husk også lige den detalje at hvis du nu får en "mandagsmodel" og den skal sendes til reparation, ja så er det jo tilbage der hvor du har købt den og det er jo ikke sikkert har samme "bytte garanti" som i danmark. Den danske forbruger lov gælder jo af gode grunde kun i danmark...

Og som der også er blevet skrevet, så er der moms og afgifter, hvis den bliver "taget i tolden" så begynder prisen jo desværre at ligne den danske  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 04 sep 2013 17:54

Og som der også er blevet skrevet, så er der moms og afgifter, hvis den bliver "taget i tolden" så begynder prisen jo desværre at ligne den danske  

Hvis det er fra et EU-land er det irrelevant

Det er noget andet hvis det er fra Kina eller et andet ikke-EU-land - så er grænsen kr. 80,- før der skal betales moms og evt. afgift. Vist nok kr. 160,- bare i toldbehandling - og så kommer momsen oveni.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af EISOE på 04 sep 2013 18:10

Hvis det er fra et EU-land er det irrelevant

Det er noget andet hvis det er fra Kina eller et andet ikke-EU-land - så er grænsen kr. 80,- før der skal betales moms og evt. afgift. Vist nok kr. 160,- bare i toldbehandling - og så kommer momsen oveni.
og told.

Og hold øje med messe/håndværker/kø tilbud.

Har lige købt sådan en her for 999,- plus moms

http://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/bosch/akkuslagboremaskinegsb18ve-2_48024/

 Aldrig gå ned på udstyr!

Skrevet af Pizzabager på 04 sep

og told.

Måske.

Jeg købte en vare i Kina for kr. 600,-

Betalte så ca. kr. 300,- oveni i toldbehandling og moms - ingen told.

Der er vist også en grænse for det - men husker den ikke.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Husk også lige at de danske stik er ikke standard i hele Europa, så tag højde for det når du køber, ellers skal du have en omformer med.
Siirf spurgte på det konkrete tilbud, men jeg kan ikke finde ud af at vedhæfte filer i beskeder så den kommer lige her i stedet:


 Aldrig gå ned på udstyr!

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis