Pillefyr driller

Hej,
Jeg har problemer med mit pillefyr. Det er begyndt at "stoppe", dvs, at pillerne presses sammen så sneglen ikke længere kan køre. Det skete første gang for en måned siden og nu igen i dag. Jeg tror ikke at vandet er blevet udløst - men jeg derimod, at det er selve brandkammeret det er galt med.....Se billeder længere nede.
Jeg kan ikke finde det firma som har lavet mit pillefyr længere - så min plan med at maile billeder dertil er ikke realistiske...
Der er nogle revner i mit brændkammer - kan det være derfor at fyret driller? Skal jeg have skiftet hele fyret eller kan jeg nøjes med at få skiftet selve brandkammeret? Det skal vist svejses på - kan en smed/VVs mand gøre det. Eller kan man købe et nyt brankammer og sætte på det gamle fyr? 
Som I nok kan høre, skal jeg ikke lave noget selv - jeg har ikke forstand på det - og ved knap nok hvor jeg skal spørge Så alle råd, idéer og mulige forslag vil være velkomne. Jeg vedlægger nogle billeder, så man kan se hvad jeg har af fyr - og problemer 
VH Peter


Venlig hilsen
Peter
Hej, Jeg har problemer med mit pillefyr. Det er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Du skal jo alligevel have det hele renset igennem og det kan være en god ide at tage sneglen ud og se på den.

mvh

 varmetossen

Takker endnu engang for alle svar.

Jeg har efter jeres råd og kommentarer forsøgt at sikre mig at låget slutter helt tæt i pillebeholderen, samt at fodre lidt mere. Og det ser ud som om, at det er lykkedes. I hvert fald er forbrændingen flyttet tilbage til der hvor piller lander i herden (brændkammeret).... Fyret soder også mindre - så jeg håber at det "blot" var det - men det vil den næste måneds tid vel afsløre.

Endnu engang tak for hjælpen - jeg skal nok fortsat følge op
Vh Peter

Venlig hilsen
Peter
Skrevet af peter green på 04 sep 2013 08:30
Takker endnu engang for alle svar.

Jeg har efter jeres råd og kommentarer forsøgt at sikre mig at låget slutter helt tæt i pillebeholderen, samt at fodre lidt mere. Og det ser ud som om, at det er lykkedes. I hvert fald er forbrændingen flyttet tilbage til der hvor piller lander i herden (brændkammeret).... Fyret soder også mindre - så jeg håber at det "blot" var det - men det vil den næste måneds tid vel afsløre.

Endnu engang tak for hjælpen - jeg skal nok fortsat følge op
Vh Peter

Og det gør jeg så her. Billedet er taget med blitz - men ser det ikke nogenlunde fornuftigt ud ? Både med hvor pillerne brændes - og hvordan de brændes?
Kan jeg virkelig være så heldig, at det blot var pillemagasinet, der ikke var helt tæt?  Jeg håber....

Venlig hilsen
Peter
Du mangler luft eller du " fedter" med kedeltemperaturen. Den skal være over 60 gr

 

Indtil videre ser det rimeligt fornuftigt ud, sagt på godt jysk.    Lad os se et billede af herden om en uge, der er det meget nemmere og bedømme.  

Formoder den gode Uldal helt har svedt ud, at din stoker ingen eltænder har og derfor skal stå og pausefyre. Og min fornemmelse siger mig, af en eller underlig grund, du intet forbrug har af varme lige i tiden.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Lnitter! Du har fuldstændig ret. Uden eltænder, står fyret og småulmer uden forbrug. Den æder jeg!

 

Skrevet af uldal på 06 sep 2013 07:49
Lnitter! Du har fuldstændig ret. Uden eltænder, står fyret og småulmer uden forbrug. Den æder jeg!



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis