Motorsav-Benzin

Hej alle LDS'ere

Mit spørgsmål er nok ret ligetil for de fleste af jer herinde men vil alligevel gerne høre nogle meninger og hvad andre gør. Meget gerne fra nogen der går dagligt i skoven. 

Jeg har lige fået købt mig en motorsav efter længe og have savnet en, Valget blev en stihl ms 261 hvilket er en fin størrelse til mit forbrug. 

Jeg ønsker derfor selvfølgelig også og passe på den sav så jeg forhåbentlig har den i mange år. Så hvilken benzin skal jeg bruge, hvad bruger i? Til saven fik jeg en 5 liter dunk med færdigblandet stihl benzin med til. Ingen tvivl om det sikkert er det saven har bedst af og køre med men bruger i det færdigblandet produkt eller blander i selv? Hvilke erfaringer har i med færdigblandet vs. selvblandet.
Det jeg har fået og vide er at selvblandet har 
1. kort holdbarheds tid og skal helst bruges lige efter det er blandet
2. Det ætser pakninger, slanger osv. op inden i saven hvis det står i den i længere tid.

Men snakkede så med en der sagde at han blandede selv, så blandede han kun det han skulle bruge den dag og den sidste tankfuld inden arbejdet er udført brugte han så færdigblandet så det var det saven stod med efter arbejdet...

Håber og høre lidt erfaringer og råd fra jer derude??


Hej alle LDS'ere Mit spørgsmål er nok ret... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ked af emnet har dannet et sådant had. Og enormt dårlig tone. Men efter og have hørt flere (dog ikke fra denne side men folk jeg har snakket med face to face) sige at saven tager skade af alm benzin bliver løsningen nok at jeg bruger alm benzin blandet med olie på de lange dage og lader sidste tankfuld være en omgang færdigblandet så det er det motoren har i sig i dens "hvileperiode". Men ud over det er jeg ret imponeret over saven, især viljen til og starte, kold motor kræver choker, og en gang i snoren for derefter choker fra og en gang mere og den starter og går super jævnt uden nogen former for rystelser. Varm motor starter den selvfølgelig første gang jeg hiver.... Og er overrasket over dens enormt lave forbrug af brændstof, har fået lagt 2 mindre træer ned med den, 2, 6 meter gran, afgrenet dem og savet ud til brande i 25 cm stykker. Og så har den været startet en del gange ved nogle kollegaer der ville afprøve den og har endnu kun brugt en halv tankfuld... Synes jeg er imponerende... Men måske bare mig der er vant til noget langt mere forslugent... Men tak for jeres meninger omend de har været med en dårlig tone. Håber vi kan lukke debatten her....

Du er jo lidt selv skyld i det med din bedrevidende tone, uden at du reelt set har noget at have det i, tilsyneladende. Og det med at du har snakket med nogen der kender nogen, den holder ærlig talt ikke en meter.

Flere i denne tråd har førstehåndserfaring der siger noget andet end hvad du har hørt. Det tæller mere i min bog.
Skal vi nu ikke lade denne diskussion ligge. Der er jo ingen grund til at kaste mere benzin / aspen (vælg selv, gerne færdigblandet) på bålet.

Chr.

Undskyld, men kunne ikke lade være.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tomder helt ærligt, ja har da ikke opført mig helt korrekt hvilket jeg også har undskyldt for, men jeg har sgu på intet tidspunkt hørt noget fra nogen som har snakket med nogen eller hvad fanden du snakker om ( sorry tonen men synes bare du nu har forvandlet dig til et bedrevidende fjols.) jeg har blot valgt og tro på en mekaniker der har sin egen butik som lever af og rep motorsave frem for nogen jeg ikke kender og som siger de bruger deres sav 1-2 timer om året. Det betyder sgu mere i min bog. Manden har jeg snakket med efter dette indlæg blev lagt op og derfor truffet min valgt, men at du så kommer med en så angribende dårlig tone synes jeg virkelig fortæller en del mere om dig end om mig.....
Så er det vist på tide at denne debat har sit sidste indlæg.
Der kommer ikke noget godt ud af at fortsætte. Ikke noget, der er i od LDS-ånd.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Chr. på 27 aug 2013 07:43
Så er det vist på tide at denne debat har sit sidste indlæg.
Der kommer ikke noget godt ud af at fortsætte. Ikke noget, der er i od LDS-ånd.

Chr.

Helt enig Chr.!

Har jeg bragt ved til bålet pga mine betragtninger, skal jeg da meget gerne undskylde min utidighed.. Det var ikke ondt ment!

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan vi ikke godt blive enige om at det trods alt bare er en lidt opildnet diskussion. Tonen er måske ikke den bedste,men den er hverken hård eller personlig. Så hvor skal tingene absolut ties ihjel?

BTA →
Jeg forslår ikke du er så diskussionslysten, og samtidig så fintfølende, at du føler dig angrebet over det jeg skriver.
Husk nu lige på at ham forhandleren du har talt med selv sælger miljø-benzin, og Desuden ser en potentiel kunde i dig, ved at tale dig lidt efter munden. Han har jo for længst opfanget at du helst vil bruge miljøbenzinen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis