Dårlige makita batterier - brænder af

Hej alle lds'er

Jeg har altid været meget pjattet med makita, men nu indenfor de sidste 3-4 mdr er 2 af mine 3 makita lion batterier stået af. De er godt nok mere end 2 år men ja ja- en maskine til den pris og af den "kvalitet" skal vel kunne holde mere end 2 år. 

Batterierne har siddet i deres respektive maskine uden at være i brug og ud af ingenting vil de ikke lade op igen. Som makitas kundeservice skriver, så kan et cellerne i batterierne godt "dø ud" - COME ON MAKITA - SPÆNDE HJELMEN.

Bare lige en advarsel til jer derude.- overvej andre produkter- udskiftning af batterier ret ofte bliver for dyrt i længden.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej alle lds'er Jeg har altid været meget... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror bare nogen er uheldige.
Jeg købte selv makita akku efter jeg havde oplevet det på arbejdet. På arbejdet har vi 4 18 volt 3 amp batterier der står i et ikke isoleret værksted, og i de 3 år jeg har arbejdet der har ikke et batteri måttet give fortabt endnu. Synes jeg er ret imponerende eftersom mange forskellige mennesker bruger værktøjet og de færreste er specielt gode til og passe på det, så ender virkelig op med og få nogle tæsk.

Så har selv fået fat i 5 batterier af samme slags og så stort set hele deres akku serie. Jeg har så deres dab radio jeg bruger til og aflade batterierne helt med inden jeg oplader dem igen (den kan sagtens spille nogle timer med sådan et batteri efter rundsaven ikke kan få mere strøm ud af dem. Har endnu ikke haft nogen problemer med nogen af batterierne..

Dengang valgte jeg makita da jeg synes de har den bedste akku serie og har jeg ikke fortrudt et sekund men har da også andet en makita som eks bosch, dewalt og festool.
Skrevet af Tomder på 25 aug 2013 21:47
Kobling?

Der er mig bekendt ingen kobling i en vinkelsliber. I hvert fald ikke dem jeg har haft adskilt. Det er bare motor direkte på tandhjul.

Men måske tandhjulene er ved at være slidte?

Underligt egentlig, for jeg sværger nu ellers til Metabo 230v vinkelslibere. Synes de hører til i den bedre ende.


Min fejl det er en boremaskine
Ifølge makitas Kundeservice er kulde og frost ikke en faktor ift. Batterier der står af.

Jeg har faktisk fundet et test hvor der omtales at 11 af 25 batterier i testen af makita maskiner brændte af. Det er sgu vildt.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Jeg kunne da godt finde på at prøve sådan et uoriginalt batteri af så.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.



Mine batterier har skam også stået vinteren over, uden at blive brugt i 2-3 mdr. Uden at tage skade.
Og det er ikke svært at finde en test der viser lige det man gerne vil have den skal vise, eller ikke vise :-)

Makita er et af de mest populære mærker inden for el-værktøj. Det ville de ikke være hvis deres batterier generelt var notorisk dårlige.
Annonce
Det er en af de diskurioner hvor nogen er til moderen og andre til datteren 

Jeg har haft Makita i flere år og var godt tilfreds med den, så døde batteriet, og den blev lagt væk, da jeg fik en fin ny Dewalt med 2 batterier.
Efter et år var det ene Dewalt batteri dødt og det andet kørte på halv kraft (det kunne dårligt bore et 5mm hul i væg, inden det skulle en tur i opladeren igen).

Nu har jeg købt 2 kopi batterier... et til Makita'en og et til Dewalt'en, så nu bliver det spændende hvilket et der først taber pusten.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det lyder da som en spændende test

Jeg har kigget på denne, som prismæssigt lægger på ca. 1/3 af prisen på en original - i alt ca. 300 kr for et batteri.

http://www.ebay.de/itm/AKKU-fur-Makita-18V-3000mAh-Li-Ion-BL1830-BL1815-194205-3-BL-1830-BL-1815-/350697658301?pt=DE_Akkus_Ladeger%C3%A4te&hash=item51a73597bd

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Skrevet af dan yh på 25 aug 2013 22:56
Ifølge makitas Kundeservice er kulde og frost ikke en faktor ift. Batterier der står af.

Jeg har faktisk fundet et test hvor der omtales at 11 af 25 batterier i testen af makita maskiner brændte af. Det er sgu vildt.


Har du et link til testen?
mvh jens
Her

http://maskintest.dk/?p=386

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej lige lidt Info som måske i enkelte tilfælde kan være årsagen til laderen meddeler at batteriet er dødt på makita. Laderen på vores arbejde begyndte og melde, efter blot 5 min ladetid, at batteriet var færdigt. Jeg prøvede så og tage et af batterierne med hjem til min lader hvor der intet var galt. Så løsningen blev en ny lader på arbejdet, men ak, samme fejl. Finder så til sidst ud af at spændingen i det pågældende stik vi brugte var faldet så laderen ikke fik tilstrækkelig med strøm og dermed meddelte at batteriet var ødelagt... En ting man jo på ingen måder kan give makita skylden for...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis