Mtd 501 havetraktor , problem.

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg har et problem med at den kører ufatteligt langsomt, selvom den står i højeste gear og højeste "fart"..

Har klodset den på og hjulene drejer ikke meget rundt,

Den kører langsommere end jeg kan gå i lavt tempo.. , det er nr traktoren er sat til højeste gear/fart.

Nogle som måske man hjælpe?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen hvordan justere jeg den? Gør den kortere eller længere eller?

Er slet ikke så teknisk inde i det havetraktor noget

Be Smart - Not Stupid..

Altså stangen er jo oppe foran ved styret og gearkassen er jo nede under motoren, så ved ikke lige hvordan og hvor jeg ksal gøre det?

Be Smart - Not Stupid..


Så må du jo til at rode.
Det er trods alt dig der står ved maskinen ;-)
Skrevet af Lyst på 25 aug 2013 21:22
Jamen hvordan justere jeg den? Gør den kortere eller længere eller?

Er slet ikke så teknisk inde i det havetraktor noget
Tja, der er ikke andet for end du prøver dig frem. Der er 50% chance for at længere er korrekt og omvendt 50% for den skal være kortere  

Hvis du ikke kan gennemskue hvordan det fungere, vil det nok være billigst at hive prangeren frem og sende den på et serviceværksted.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Tomder, 8830 er da ikke så langt fra 8800, så du ku jo lige kigge forbi til en øl

Jeg syntes jeg har prøvet at lege lidt med gear stangen og der skete intet..

Be Smart - Not Stupid..

Skrevet af Lyst på 25 aug 2013 21:51
Tomder, 8830 er da ikke så langt fra 8800, så du ku jo lige kigge forbi til en øl

Jeg syntes jeg har prøvet at lege lidt med gear stangen og der skete intet..

 Ville jeg da rigtigt gerne. Men er i Frederikshavn og stikker af mod Grønland om få dage :-)
Det var en skam, jeg må prøve at finde en der kan lave et service tjek og evt. skifte remme og så betale mig fra det, hvis jeg ikke kan leve med det

Be Smart - Not Stupid..

Prøv at afmontere stangforbindelsen, så burde de kunne sætte de i eks. første gear ved at aktivere skifteren direkte på gearkassen, så montere du stangen, så det passer med at den står i 1'ste på gearvælgeren også-
Je_NS hvordan ved jeg den er i første gear? kan det passe der bare skal rykkes enten frem og/eller tilbage for at skifte gear på sådan en..?

Be Smart - Not Stupid..

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis