Mtd 501 havetraktor , problem.

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg har et problem med at den kører ufatteligt langsomt, selvom den står i højeste gear og højeste "fart"..

Har klodset den på og hjulene drejer ikke meget rundt,

Den kører langsommere end jeg kan gå i lavt tempo.. , det er nr traktoren er sat til højeste gear/fart.

Nogle som måske man hjælpe?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Hej jeg har fæet mig en lille havetraktor, men jeg... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Neubert, til samme model som min eller?

Men hvordan kan jeg tjekke om remmene er slidste?

Be Smart - Not Stupid..

nej de sidste jeg købte var til en nyere og større, men hvor jeg handlede var det stortset samme pris på de fleste

Slidt kan man bla. se ved at kigge efter om den generelt ser slidt ud, mørnet, revner osv. og ellers er det et spørgsmål om at finde
målene på den type ren, og så måle den der er på.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Neubert - Når jeg klodsede den op og bruge 1 og 2 gear så kørte hjulene/remmene slet ikke rundt, så det må være noget med det punkt/noget der trækker remmene , fordi med det samme den kom i 3 eller andet opad, så kørte det hele rundt..

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

ja eller selve gearne

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Skrevet af Lyst på 25 aug 2013 18:11
Neubert - Når jeg klodsede den op og bruge 1 og 2 gear så kørte hjulene/remmene slet ikke rundt, så det må være noget med det punkt/noget der trækker remmene , fordi med det samme den kom i 3 eller andet opad, så kørte det hele rundt..

Mvh

Er du sikker på den rent faktisk er i et af de gear, og det ikke bare er gearvælgeren der står ud for 1. eller 2. gear?

Det kan jo være gearvælgeren der er bøjet?
Annonce
Tomder, jeg lagde faktisk mærke til at selve gearstangen/vælgeren som kører under selve maskinen var meget løs/slap...

Men det med gear 1 og 2 har jo ikke noget med selve farten at gøre ? -

Be Smart - Not Stupid..

Skrevet af Lyst på 25 aug 2013 18:58
Tomder, jeg lagde faktisk mærke til at selve gearstangen/vælgeren som kører under selve maskinen var meget løs/slap...

Men det med gear 1 og 2 har jo ikke noget med selve farten at gøre ? -

Medmindre den køre i 1 gear, hvor du tror det er 3 gear, så mangler du jo de to højeste gear.
Så måske skal du have gearforbindelsen justeret.
Skrevet af je__ns på 25 aug 2013 19:41

Medmindre den køre i 1 gear, hvor du tror det er 3 gear, så mangler du jo de to højeste gear.
Så måske skal du have gearforbindelsen justeret.
Præcis min tanke :-)

Mit spørgsmål er så hvordan filan gør man det?

Så mener i så det er fordi den ryger ud af gear når jeg sætter den i 1 og 2?

Be Smart - Not Stupid..

Ja når der er så mange gear på tyder alt på du mangler de to højeste som Tom er inde på. Det er højst sansynligt stangtrækket mellem gearvælgeren og gearkassen der ikke er justeret korrekt. Om du skal justere stangen oppe ved gearvælgeren eller nede på gearkassen har jeg ingen aning om. Der er ikke andet for end du prøver dig frem.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis