Hej
Er der nogle tømrer el. bare kloge hoveder som kan hjælpe mig.
Jeg er ved at bygge et skur som bliver 5 meter bredt.
Taget bliver beklædt med plade+tagpap og hældningen bliver ensidig og minimal.
Hvor høje skal mine spær være?
Kan jeg gå efter en bredde ml. spær på 80 cm. eller skal det være 60 cm fordi dét er rart med hensyn til isolering.
Jeg havde et eller andet sted forestillet mig at bruge spærtræ på 45x200 mm men ved ikke om dette er kraftigt nok.
Jeg vil gerne vide om jeres svar bygger på opslag, beregning eller erfaring.
På forhånd tak.
Jakob