Højde på spær

Hej 

Er der nogle tømrer el. bare kloge hoveder som kan hjælpe mig. 

Jeg er ved at bygge et skur som bliver 5 meter bredt. 
Taget bliver beklædt med plade+tagpap og hældningen bliver ensidig og minimal. 

Hvor høje skal mine spær være? 
Kan jeg gå efter en bredde ml. spær på 80 cm. eller skal det være 60 cm fordi dét er rart med hensyn til isolering.

Jeg havde et eller andet sted forestillet mig at bruge spærtræ på 45x200 mm men ved ikke om dette er kraftigt nok. 

Jeg vil gerne vide om jeres svar bygger på opslag, beregning eller erfaring.

På forhånd tak. 


Jakob 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.ringstedspaer.dk/Bjaelkespaer.htm
- kig i tabellen for let tag.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis