Johnsom 1998 2 takt. 15 hk

Hej eksperter
Jeg har købt den fineste påhængsmotor - forleden skulle vi starte den 1. gang, vi trak og trak en god time og intet skete, derefter gav vi den et skvat benzin i den ene cylinder og så startede den ellers, - og kørte upåklageligt.

Dagen efter monterede vi motoren på jollen, men ved søsætning fik vi samme problem, her gav vi den dog et skvat benzin med det samme og vupti den startede og vi fik nogle gode timers sejlads.

Senere samme dag startede jeg den fint 1 træk (kold motor) og den startede, - men dagen efter ville den igen ikke starte.

Til orientering har motoren ikke sejlet i 5 år, men været startet regelmæssigt.

Har nogen en ide til dette problem?

Gode hilsner, Martin

Gode hilsner, Martin
Hej eksperter Jeg har købt den fineste... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med elektrode afstanden, hvis den er for lille skal der ikke så meget til, før den drukner.
0.8-1.0 mm i elektrodeafstand er vist normalen.

Det jeg lige kunne finde om tændrørstypen  NGK BR7HS Champion QL77JC4, men din lokale bådpucher, kan hurtigt slå det op.
Hej alle,
i får lige en opdatering på mit startproblem, som nu er fikset.

Jeg skilte karburatoren i dag og den så egentlig rigtig fin ud, - jeg valgte dog at rense og blæse alt igennem, og skifte alle benzinslanger - men da jeg kigge på flyderen kunne jeg se at den ikke arbejde op og ned korrekt, den gik meget stramt og hvad var så årsagen, jo, nålen som sidder med en fjeder var monteret forkert af tidligere ejer, selve fjederen sad nede i et af hullerne på svømmearmen og dermed kunne den ikke arbejde - det er lidt svært at forklare så jeg har vedhæftet et link til en ligende karburator hvor den nål og fjeder jeg omtaler kan se ca. 2:10 inde i klippet.

http://www.youtube.com/watch?v=RaBu_OQHD3o

Mange tak for jeres input, - nu spiller den 100%

Martin

Gode hilsner, Martin
Dejligt at få en tilbagemelding.. tak

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 02 sep 2013 10:33
Dejligt at få en tilbagemelding.. tak
Nemlig. Helt enig.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Til opfølgning skilte jeg karburatoren og rense den helt, - nu spiller den som en mis

Gode hilsner, Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også