Drag-pipes eller slash-Cut?

Er der nogen der har erfaringer med drag-pipes kontra slashcut? Jeg har fået et godt tilbud på begge slags og vil gerne høre fordele/ulemper. Jeg har en shadow vt 600 fra 1988 som jeg gerne vil give en dybere lyd
Mvh
Er der nogen der har erfaringer med drag-pipes... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Uldal
Nu har jeg bestilt en K&N filter. Jeg skal lige spørge dig inden jeg går i gang: Efter at du havde skåret dine afgangsrør ud, hvor markant højere var lyden så? Jeg er nemlig ikke interesseret i en udstødning der larmer alt alt for højt.
mvh
Det er mere omgivelserne der kommer til at høre dig, men slet slet ikke overdrevet. Jeg bruger min kone som måling. Når hun ikke vil med og er vrissen, er det for højt. Det skete aldrig på skyggen. Har du to side tasker på, er lyden skjult for dig på de længere ture. Men som sædvanligt med V-motoren : lad være med at køre den ud i de små gear, så brager det. Ps: du kan muuuuuligvis blive udsat for, at skulle dyse om, men det opdager du med det samme, når du har KN og bagboring samtidig. Ta en tur og kig på rørene, er de ok lysegrå er alt i orden. Go tur derude

Det er lidt noget lort når man som mig har en kone der hele tiden er vrissen ;-)
Jeg kunne forestille mig at det ville være nok at indstille på luftskruen/blandingsskruen. Hvis jeg skal ind og skifte dyser så bliver det nok lidt for omstændigt for mig. Men jeg må jo lige se på det når jeg modtager K&N-filteret.
Du må sælge dine julegaver og få cyklen op på et rullefelt. Her kan mekkeren justere den perfekt ind. Det har en del at sige, når man kun har 32-33 hk

:-)
Ja, hvis den taber 10-13 hK af at skifte filter og pille fløjterne af, så skal den nok. Jeg fandt ud af, at de blandingsskruer som sidder på karburatoren, som jeg har godt styr på mht indstillingen, er selve dyserne. Og hvis det er nødvendigt så køber jeg nogle nye dyser og stiller ind. Måtte du omdysse dine eller lave nogle ændringer på blandingsforholdet?
Annonce
Slet ingen ændringer, men mærkede tydeligt noget mere "go-daw" i optrækket og lidt bedte benzinøkonomi. Men hold øje med tændrørene! Når du har monteret KN filter og hevet fløjten ud, så kør den godt varm og kig på rørene. De må ikke være for hvide, for så er blandingen for mager og du kan fise ventilerne af. Du kan wvt henvende dig til Shadow Owners Club, de er behjælpelige, har selv været medlem - vær lidt varsom med evt råd, da der er medlemmer der er "overkloge". pS når du skal bore nederste dæmper ud, har jeg den erfaring, at det letter lidt at afmontere ophænget og derved have muligheder for at vride dæmperen udad. Det kan ellers være lidt vanskeligt ikke at ramme øverste dæmper og stel med boremaskinen. Pas meget på med at bore lige!

Jeg skal nok holde øje med tændrørerne. Jeg er selv medlem af Shadow Owners Club, men fik ikke rigtig noget respons på mit indlæg der, så derfor prøvede jeg her :-)
Tak for dine tilbagemeldinger
Æhhh Daniel, jeg glemte at skrive, at med KN filterindsats, må du "åbne" filterhuset op, for at få luft nok ind, ellers kvæler du motoren. Evt. fjerne propper på bagsiden af huset eller lave en udskæring

Den forstår jeg ikke. Det filter jeg har bestilt er lige til at sætte i (passer med huset) Den er beregnet til VT600. Når du siger huset - er det så hele klumpen eksl filterindsats?
Dyb lyd fra en 600 cc motor? Arh.. Er det ikke at tage munden lidt for fuld :-)
Min gamle Transalp med samme 600 cc motor har aldrig haft en dyb lyd, uanset udstødning.

Du er nødt til at få flere cc for en dybere lyd :-)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis