Akku plæneklipper: Dine erfaringer

Jeg overvejer kraftigt at kaste nogle penge efter en bosch rotak 43 Li. Min have er ca 400-500kvm vil jeg tro, så ud fra beskrivelsen ville jeg fint kunne slå den med 1 opladning på et batteri. og tanken er så senere at købe en Bosch ahs 52 li, uden batterier, da den bruger de samme batterier som plæneklipperen

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad folk har af erfaringer med deres akkuplæneklippere. Lever de op til forventningerne, og kunne specielt god tænke mig at høre om Bosch rotak 43 da det er den jeg har kig på
Jeg overvejer kraftigt at kaste nogle penge efter... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
synes nu ikke at 3000.- er så galt igen. Det koster mange benzindrevede da også. Nu er det jo lithion ion batterier, som kan klare en 1000 ladninger, mon ikke de er billigere i drift end benzin set i det lange løb. Derudover er der ikke noget olieskift, heller på en akku. Så jeg har lidt svært ved at finde nogle gode agumenter for ikke at købe en akku, bortset fra den ikke har lige så mange kræfter. Men dog alligevel nok til fint at kunne slå en stor plæne.
Hvis man har en afslappet holdning til langhårede græsplæner som jeg har , skal man holde sig langt væk fra batterimaskiner , men hvis man klipper græs 1-2 gange om ugen er en batterimaskine sikkert godt nok , et minus er dog prisen på løse batterier 1600+ kr , det er mere end hvad en ny klipper + 2 batterier + lader koster hvis man køber 2 løse batterier.................... 

elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis