Akku plæneklipper: Dine erfaringer

Jeg overvejer kraftigt at kaste nogle penge efter en bosch rotak 43 Li. Min have er ca 400-500kvm vil jeg tro, så ud fra beskrivelsen ville jeg fint kunne slå den med 1 opladning på et batteri. og tanken er så senere at købe en Bosch ahs 52 li, uden batterier, da den bruger de samme batterier som plæneklipperen

Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad folk har af erfaringer med deres akkuplæneklippere. Lever de op til forventningerne, og kunne specielt god tænke mig at høre om Bosch rotak 43 da det er den jeg har kig på
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bosch klipperen er efter mine erfaringer virkeligt god, eneste problem er at den har problemer med højt græs, især hvis det er vådt.

Du skal regne med at bruge begge batterier for at klippe 500 m2.
Ok, så er det jo bare at huske at få klippet det før det bliver for højt Også sørger for at begge batterier er ladt op.
Er der ikke andre der har en akku plæneklipper, de kan fortælle godt eller dårligt om
Min far har en Bosch. Jeg har slået græs med den én gang. Sikringen slog fra nogle gange undervejs, men efter min mening står hans maskine meget lavt. Klarede plænen på ét batteri (han har to). Han har et ½ dobbelthus, plæne anslået til max. 200 m2.

Hvis man starter med to fuldt opladede batterier - bruger det ene op, sætter det til opladning mens man bruger nr. 2 -  så får man immervæk "kørt strøm ind" på nr. 1 imens. Jeg mener at have læst det tager 1 time at lade et batteri 100 %, og ca. ½ time at lade 80% op. Så efter ½ time er der strøm igen. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Er det en sikring i plæneklipperen, eller tog den sikringen i tavlen? Og hvorfor, er det fordi den møder for meget modstand, hvis den rammer mås, grene sten eller lign.?

Det med batteriet har jeg også tænkt, så hvis man sætter det første til ladning når man skifter kan man da komme meget langt
Annonce
Jeg har haft en rotak 43 i et år og har ca. 800kvm græs, det klarer den på 2,5 batteri, hvis det ikke er for langt. Jeg synes ikke den har problemer med langt græs, det suger bare meget batteri, det samme når det er vådt. Jeg lader bare kontinuerligt som beskrevet her i tråden, den lader ret hurtigt.

Der er en sikring i maskinen ja, den slår fra ved for stor belastning, jeg oplever det når den er stillet til at klippe for lavt, ellers aldrig. Jeg klipper på 4,5cm, det virker fint.

Ellers er det en super god maskine der er let at skubbe rundt på
Sirocot har svaret på glimrende vis - der er ingen grund til at jeg gentager det samme.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Jeg har aldrig hørt noget positivt om akku plæneklippere. Jeg tror man skal vente et par år endnu til de får udviklet teknologien lidt mere...
til den tid er benzin prisen vel også så høj at det kan svare sig med en akku
Skrevet af dreamer81 på 16 aug 2013 19:21
Jeg har aldrig hørt noget positivt om akku plæneklippere. Jeg tror man skal vente et par år endnu til de får udviklet teknologien lidt mere...
til den tid er benzin prisen vel også så høj at det kan svare sig med en akku

Så skal du bare kigge lidt længere oppe i tråden   

Du mener måske at en akku klipper mangler kraft?  For som jeg ser det er det da den eneste ulempe i forhold til en benzin drevet en. 
Prisen er vel også en ulempe. Samt pris på nye batterier når den tid kommer.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis