Min opgave:
Jeg vil gerne bygge en motoriseret lem til min datters værelse på loftet (kip), den måler ca. 90 x 60 cm og skal hængsles på den lange kant. Jeg tænker at lave en sandwich af krydsfiner, med lidt rockwool, og lægge tætningsliste eller fugebånd rundt om for at gøre den rimelig lydtæt. Tænker at den kommer til at veje 10-15 kg med vinkeljern og alt. Vandringen bliver ca. 110 grader.
For at være sikker på at den ikke falder i og ikke mindst fordi det kunne være cool, vil jeg gerne automatisere den, så den kan åbnes med med en fjernbetjening / trådløst tryk som kan sætte hhv. oppe og nede. Selve automatikken skal placeres oppe (så der "hives" ikke "skubbes").
Mine spørgsmål:
1) Der er ikke særlig meget plads rundt hvor hængslerne skal sidde, og i øvrigt må de gerne være diskrete, for de bliver monteret på hende gulv (jeg tror ikke jeg formår at nedfælde dem). Forslag modtages meget gerne.
2) Kan nogen anbefale et motorsystem til opgaven, gerne så "turn-key" som muligt, så jeg ikke skal til at bygge kontrolbokse, gearkasser, relæer osv.
På forhånd tak - om ikke andet for at du læste hertil

Mogens