Bedste boremaskine

Jeg har igennem noget tid læst om folks tanker ved købe af ny boremaskine og jeg er helt enig i, at man altid skal undersøge ens behov først.

Men dernæst må jeg sige, at jeg ikke kan se nogen grund til ikke at vælge DeWalt hver gang. 

Jeg har efterhånden anmeldt en del værktøj på discount-byg.dk og ud fra de erfaringer jeg har gjort mig omkring billige boremaskiner, så kan man blot ud fra specifikationer droppe halvdelen af de billige.

Batteri, effekt og kvalitet er alle suveræne på f.eks. DeWalt Akku DCD785M2 XR, hvor selv Makita spiller fallit med en pris der er dyre og en 3-gears motor som går i stykker.

Men er det bare mig der er helt uforstående for, hvordan producenter som Makita kan være så langt bagud og hvorfor folk skulle vælge både en boremaskine og en slagboremaskine til 1500 kr, når de til lidt over 2000 kan få en boremaskine som kan det hele og aldrig går i stykker?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har igennem noget tid læst om folks tanker ved... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af robert8900_5 på 06 aug 2013 18:27

Det er fint du fortæller at gearkassen på makita'en går i stykker, men du glemmer at fortælle at makita giver 1,5 års garanti på maskinen og batterierne. Det gør dewalt ikke, der må du nøjes med 2 års rekalamtionsret og 6 måneders garanti på batterierne.

Blå Bosch har 3 års garanti hvis du registrerer produktet på deres hjemmeside..

2 års garanti på batterierne..

Bare lige en bonus info 

Mvh Mærsk

Da jeg skulle have ny boremaskine, snakkede jeg med tømmerhandlen, deres mening om Makita med 3 gear, var at håndværkerne ofte overbelastede dem, ved at køre i det højeste gear, især hulsave er hård ved akku maskinerne.

De anbefalede den to gears model BHP454RFE, er med metalgearkasse og 2 gear, samt bedre borepatron


Den havde de aldrig haft problemer med, jeg er også rigtig godt tilfreds, det er en stærk maskine, den trækker nemt en M12 snittap-
Prisen er jo skruet helt urealistisk op, men den kan forhandles meget langt ned.
Min erfaring er at det er batterierne der dør før maskinen gør, i hvert tilfælde på dem jeg har ejet gennem årene. Og så nytter det jo ikke noget at et nyt DeWalt-batteri koster halvdelen af en ny maskine med 2 batterier...
Skrevet af StefanBM på 06 aug 2013 20:54
Nu er det heller ikke fordi jeg vil være guru/arrogant,

Det er du sandelig også for grøn til at blive !
Er jeg den eneste der undrer mig over en ny bruger, som med bål og brand roser et bestemt mærke indenfor boremaskiner?
Og oven i købet har fundet en to år gammel tråd frem om samme emne.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej.
Man kan vel kun se på med en vis overbærenhed når lærlingen kloger den over for svendene.


mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis