Bedste boremaskine

Jeg har igennem noget tid læst om folks tanker ved købe af ny boremaskine og jeg er helt enig i, at man altid skal undersøge ens behov først.

Men dernæst må jeg sige, at jeg ikke kan se nogen grund til ikke at vælge DeWalt hver gang. 

Jeg har efterhånden anmeldt en del værktøj på discount-byg.dk og ud fra de erfaringer jeg har gjort mig omkring billige boremaskiner, så kan man blot ud fra specifikationer droppe halvdelen af de billige.

Batteri, effekt og kvalitet er alle suveræne på f.eks. DeWalt Akku DCD785M2 XR, hvor selv Makita spiller fallit med en pris der er dyre og en 3-gears motor som går i stykker.

Men er det bare mig der er helt uforstående for, hvordan producenter som Makita kan være så langt bagud og hvorfor folk skulle vælge både en boremaskine og en slagboremaskine til 1500 kr, når de til lidt over 2000 kan få en boremaskine som kan det hele og aldrig går i stykker?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er det jo godt at vi har lov til at have hver sin mening om tingene, Jeg holder mig til Bosch i den blå serie får du også værktøj der er beregnet til at blive brugt meget, jeg har dog også en af de gamle grønne der har holdt nu i 25 år hvor det eneste der er skiftet er kontakten der var slidt op.
Nu ved jeg godt, at min indlæg ender mere med at blive et manifest, men bunder nok i en frustration over at jeg selv synes det har været svært at komme ind i, hvad der har været bedst (ud fra de indlæg jeg har fundet). Når jeg efter at have brugt en del tid på at undersøge det selv, synes at svaret er ret enkelt.

Jeg er helt enig i at man skal have sin egen mening, men ud fra blot specifikationer, synes jeg at det er meget tydeligt hvilke boremaskiner der dominere og til forholdsvis små penge. Måske jeg bare skulle lave en topic med mine top boremaskiner
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er der jo kæmpe forskel på de to maskiner du har på din hjemmeside. Den ene er discount modellen (dcd785m2) og den anden er top maskinen (bhp452rfe.
Det er fint du fortæller at gearkassen på makita'en går i stykker, men du glemmer at fortælle at makita giver 1,5 års garanti på maskinen og batterierne. Det gør dewalt ikke, der må du nøjes med 2 års rekalamtionsret og 6 måneders garanti på batterierne.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg er klar over, at det er den skrabet version fra Makita. Men at bundmodellen næsten koster det samme (inkl. batteri og lader), som topmodellen fra DW er ikke en god ting i min bog

Men var ikke klar over, at Makita kører garanti på maskinen. Dels fordi de ikke informere om dette aktivt nogen steder (utroligt nok), men jeg vil undersøge det og opdatere min anmeldelse så snart jeg har noget fra Makita. Tak for info.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Har du forresten nogen erfaring med Makitas reklamation? Er de hurtige til at udskifte og er det let?

Kan du finde nogen dokumentation om, at Makita giver denne garanti i danmark? Jeg kan kun se, at de giver almindelig dansk reklamation?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
topmodellen fra dewalt er dcd985m2. Den kan sammenlignes med makita bho451rfe. Reklamationer fra makita går ok. Der er ikke de store problemer.

her er makita svenske garantibestemmelser http://www.makita.se/garanti.html
Jeg kan ikke finde de danske. Der kan være mange grunde til de ikke skriver det nogen steder, blandt andet kan makita ikke stille krav til at man bruger en makita lader. Hvis man bruger en kopi lader og det skader batterierne vil makita selvsagt ikke dække. Derfor skriver makita ikke de giver garanti.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg er åbenbart lidt træt for kører rundt i modellerne. Men jeg skal helt sikkert have kigget på DCD985M2 , som dog stadig ligger under pris for Makitas topmodel. Men får den forhåbentlig snart forbi.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Der har før været, om ikke endeløse, så lange tråde med valg af værktøj.
Før du opkaster dig til guru, så betænk at mange herinde har brugt og nogle repareret dette i 40 - 50 år.
Og det er tildels som med forelskelser og følelser. Man kan tage fejl på sigt, og det kan gå godt.

mvh

 varmetossen

Nu er det heller ikke fordi jeg vil være guru/arrogant, men forsøger bare at gøre det let lettere. For har læst de lange tråde og vil ikke gøre mig klogere end jer med uendelig erfaring (i forhold til mig), men jeg synes bare at det er unødvendigt kompliceret/personlige. Tit kan man nøjes med blot at sige, se på prisen og sammenlign specifikatione. Men som jeg har nævnt længere oppe, så må jeg nok lave en tråd, hvor jeg gør dette for folk. Så kan de ud fra deres personlighed vælge den de ønsker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis