Gør-det-selv undervognsbehandling ... eller ej ?!

Hej.

Undervognsbehandling er jo en tung post på budgettet, og mit spørgsmål er om det kan betale sig at gøre det selv i forhold til at få et professionelt undervognscenter til det.

Jeg er klar over at der ikke er en "facit-liste" til det spørgsmål, men hvad er din umiddelbare holdning ??

- kan det gøres effektivt med "sprayprodukter" eller skal der investeres i dyrere udstyr ?

- hvordan rustbeskyttes vanger og hulhum ? Skal der bores huller for at kommer derind med tynd beskyttelse eller kan det gøres via eksisterende propper ?

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Hej. Undervognsbehandling er jo en tung post på... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rasbak
Jeg har set flere der har prøvet at give deres bil undervognsbehandling. Trykluft til at sprøjte ind i hulrum dur ikke, da det giver turbulens og luftlommer så du får ikke givet hulrummene over det hele. Der er også mange steder der skal bores huller. og uden den viden dur det ikke. Så det bedste bud er at du kører til en specialist.

Mvh. Allan 2712

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Rasbak
Jeg har set flere der har prøvet at give deres bil undervognsbehandling. Trykluft til at sprøjte ind i hulrum dur ikke, da det giver turbulens og luftlommer så du får ikke givet hulrummene over det hele. Der er også mange steder der skal bores huller. og uden den viden dur det ikke. Så det bedste bud er at du kører til en specialist.

Mvh. Allan 2712

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Rasbak
Jeg har set flere der har prøvet at give deres bil undervognsbehandling. Trykluft til at sprøjte ind i hulrum dur ikke, da det giver turbulens og luftlommer så du får ikke givet hulrummene over det hele. Der er også mange steder der skal bores huller. og uden den viden dur det ikke. Så det bedste bud er at du kører til en specialist.

Mvh. Allan 2712

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Hej Rasbak
Jeg har set flere der har prøvet at give deres bil undervognsbehandling. Trykluft til at sprøjte ind i hulrum dur ikke, da det giver turbulens og luftlommer så du får ikke givet hulrummene over det hele. Der er også mange steder der skal bores huller. og uden den viden dur det ikke. Så det bedste bud er at du kører til en specialist.

Mvh. Allan 2712

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Jeg fik en pris på 260 euro hos Auto-rohde.dk.
Det nærmer sig lidt danske priser og er et stykke fra de "under 200 euro" som der blev nævnt tidliere i tråden.
Det skal tilmed siges at det er en næsten ny Peugeot 107 - ikke verdens største bil og den skal overhovedet ikke afrenses, så prisen er lidt skuffende.
Dog lagde værkstedet vægt på at det er inklusive hulrumsbehandling - altså det som vi kan sammenligne med "en komplet" behandling herhjemme.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Hvorfor spørger du ikke en Peugeot forhandler. Det er da ikke smart at spørge en forhandler af et andet mærke.
Hvis din bil har kørt i regnvejr er den vist ikke ren nok til at blive sprøjtetuden vask.
Moderne biler er desværre ikke altid ordenlig rustbeskyttet. 

Særlig de små økonomibiler er blevet en skravet udgave. Jeg har hørt flere eksperter der siger at de små billigbiler skal man betragte som ubehandlet hvad angår rustbeskyttelse!

Der ud over skal du tænke på at vi i DK bruger ekseptionelt meget salt på vejene og salt betyder: Døden for din bil (og sko, og cykler og alt mekanisk derude på vejene )

Mick
Jeg ville snuppe en prof behandling og ofre det det nu koster....
Men en ny bil er der som tidligere nævnt sprøjteskemaer osv. og det med hulrummene er ikke noget man reelt kan gætte sig til udefra...
Om det skal være i DK eller tyskland.. tjaeee jeg ville vælge DK, din kommunikation er noget mere entydig, så du ved lidt mere om hvad du har købt dig til :-)
Og så er ideen om at køre ned og få den behandlet tosset i mine øjne.. der er jo en grund til det tager min to dage for en ordentlig behandling i DK.. Så er der tid til afrensning, tørretid og den kan dryppe af efterfølgende.

Du nævnte tidligt i din tråd du mente at kunne spare 3000,- men glemmer du så ikke din investering i sprøjte udstyr, olier og rensning af dit værksted/garage...

Jeg har også selv ordnet det tidligere, men ikke første omgang på en ny bil.. her er hulrummene vigtige..
Og så er jeg så heldig at kende en der har en grav der primært anvendes til den slags svinende opgaver.. og en anden grav til andre undervognsarbejder...

Med prisen på en 107'er i mente skal den sikkert kun have undervognsbehandling en gang mere i sit liv.. jeg gætter på det økonomiske er at skrotte vognen når den har rullet i 8-10 år.....

MVH Njord

MVH Njord
Hvis den kun skal holde i 8-10 år, er det vel i grunden helt ligegyldigt overhovedet, at rustbeskytte gyngen?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis