Varmepumpe placering

Hej alle

Da jeg ingen erfaring har med placering af en varmepumpe, håber jeg en vil hjælpe med det her.

Har i stuen (markeret med rødt) en brændeovn, og ved ikke om det bliver for meget med en pumpe lige ved siden af. Hvis den skal sætte i stuen, skal den kunne blæse ned i gangen og ind i værelserne. Har varmeflytning der blæser ned på brændeovn, og suger i de andre værelser.

Alternativt skal den hænge i gangen over et kommende skab, og så fordele sig derfra.

Hvad siger dem med lidt erfaring til det?
Hej alle Da jeg ingen erfaring har med... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af EISOE på 28 aug 2013 22:58

Så havde de nok sat en ventilator på til at blæse varmen ned - ligesom i varmepumper

Som så ville bruge strøm på at blæse varmen derned hvor den burde starte med at være 
Men forsæt bare med at gøre som i altid har gjort. så får i det resultat i altid har fået. Så forsætter jeg med at hjælpe folk med at få bedre udnyttelse af deres varmepumper 


Skrevet af mk.koch på 28 aug 2013 23:12

Som så ville bruge strøm på at blæse varmen derned hvor den burde starte med at være 
Men forsæt bare med at gøre som i altid har gjort. så får i det resultat i altid har fået. Så forsætter jeg med at hjælpe folk med at få bedre udnyttelse af deres varmepumper 

Nu blev jeg lige nysgerrig, og søgte lidt på det, der er lidt blandet svar, men de fleste som svare omkring det montere stadig oppe under loftet, et par af de bedre argumenter er, mindre støv i filteret når den monteres højt i rummet, OG den grund jeg synes er bedst, hvis den hænger højt tager den den varme luft fra oppe under loftet og blæse ned i rummet mod gulvet, som derved laver bedre fordeling af varmen, Det er også nemmere at finde et sted hvor der ikke er møbler og andet i luftstrømmens vej når den hænger højt, og så den åbenlyse, det fleste er også beregnet til køling, og der er det bedst den hænger højt.

men derfor kan jeg og dem jo godt tage fejl. du kan læse lidt i de her tråde, der er mange forskellige svar..

https://groups.google.com/forum/#!t...lOB0O7Os-o

http://www.energihjem.dk/varmepumpe/


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis