Selvbyg af badestige... tips og idéer modtages...

I går hoppede jeg over bord fra "Ofelia" for at teste min selvoppustelige vest. Den virkede fint, men.... det var et helvede at komme op i båden igen, pga. den meget korte badestige, der kun lige når ned under vandkanten.  Nå, men ved at bruge påhængsmotorens ben som støtteplatform for den ene fod, lykkedes det at komme op ved egen hjælp.
Nu skal der så en anden stige på hækken. Jeg vil gerne bygge den selv i træ, og har planer om, at bygge en lang stige, og dele den i 3, og så hængsle den sammen... Den skal kunne udløses fra vandet.
Jeg vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med badestiger og evt. have jeres gode ideer, tips og råd til projektet  

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

I går hoppede jeg over bord fra "Ofelia" for at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og hvorfor er det så lige det tager en Århusiansk håndværker 14 dage at sætte et kældervindue i

Der skal først graves hul til stigen
Hej.
Du siger, du ikke kan lave det i rustfrit.
Hvis du kan skaffe en pindesvejser er det da et lækkert materiale at arbejde i.

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 28 jul 2013 12:17
Hej.
Du siger, du ikke kan lave det i rustfrit.
Hvis du kan skaffe en pindesvejser er det da et lækkert materiale at arbejde i.

mvh

Den rørtykkelse man normalt bruger til badestiger, er vel omkring 1 - 1.5 mm, det er nu ikke lige det nemmeste at elektrodesvejse
Hej.
Arhh - rør er een løsning. Det er da ikke noget problem at finde en god løsning i andre profiler.

mvh

varmetossen

Træ er også pænere end rustfrit...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du kan da også godt lave en af teaktræ, hvis det er til at få fat i. Men behøver den at være tredelt, det gør da ikke noget at den rager op over agter enden på båden.
Og så har jeg en gammel fidus til at holde den nede i vandet med, du bore med et kopbor et stort hul i bunden af hver vange, sætter messing skruer i kanten indvendigt hele vejen rundt og fylder en gang flydende bly i hullet. Så vil den garanteret hænge lige ned i vandet når du udløser den.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis