Jeg ved ikke om konstruktionen bliver for tung i træ. Jeg kunne bare godt tænke mig at lave det selv. Det kan jeg ikke i rustfrit. De stiger jeg har set på, i stål, og som jeg synes passer på båden og til mit behov, ligger på den gale side af 2000 Kr. Så der er også en besparelse ved at lave det selv.
Jeg er enig med Håndværkeren i, at 50 cm under vandet for første trin er for lidt. Jeg vil have den ned i 1 meter, minimum. Og ja, det er fortegnet på min tegning. Det var bare et hurtigt udkast.
Bare lige som beroligende information til Håndværkeren...nu hoppede jeg ikke bare umotiveret over bord fra båden, for at se hvad der så skete

Der lå 3 andre i vandet med veste på og der var én om bord til at hjælpe med tovværk og gummibåd, hvis nødvendigt.
Jeg tænker lidt over det med stigen og vil i mellemtiden bruge min improviserede/modificerede pool-stige, som jeg ikke fik brug for til poolen, da den skulle graves ned. (Sætter nok lige nogle skum rørskåle på buen for at beskytte cockpit-karmen).
Den vil vi bruge resten af sæsonen, når der skal bades fra båden. Godkendt til 110 Kg.... så det går lige

Tak for jeres råd.