Få gang i gammel brøndboring???

Hej

Jeg har været ved at grave ned til min gamle brøndboring. Men den fungere ikke længere. Tror måske at den er stoppet ved enden af slangen. Når jeg sætter en vandslange i enden, så kommer der vand, men det stopper hurtigt igen.
Hvad kan jeg gøre?

Hej Jeg har været ved at grave ned til min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor stor skal den op og være...???

Skrevet af the_partyman på 24 jul 2013 20:58

Omkring 4 Bar svarende til 40 mVS

fase
Så den her vil være god nok

http://www.multikoeb.dk/husvandvaerk-584/alko-ginge-hwf-1300-inox-husvandvaerk-5000-liter-i-timen-1300-watt-p65056?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Skrevet af the_partyman på 24 jul 2013 20:58
Tjaa, det er et godt spørgsmål, da jeg ikke kender din vanders behov for en given strålehøjde. 

Men du kunne som en begyndelse slutte den til en hane med vandværksvand og måle hvad forbruget er i timen med den strålehøjde du ønsker. Det antal m3 skal din pumpe så kunne give ved det tryk du fodre vanderen med. Nærmere kan jeg desværre ikke komme i mit forsøg på at give dig et fornuftig svar.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Er det bare mig der er helt gal på den her... Jeg tænker bare lidt hvis pumpen er lavet til og køre med 25 mm rør så vil trykke da også være en del større end når han sætter et 40 mm rør på da den jo skal suge det op... Prøv og tag et sugerør, find først et med 0,5 cm hul og bagefter et med 1 cm hul. Begge i samme længde men så vil i da kunne forstå min pointe for kræver man suger en hel den kraftigere i den med det store hul end den med det lille....
Skrevet af BTA Handyman på 24 jul 2013 23:46
Er det bare mig der er helt gal på den her... Jeg tænker bare lidt hvis pumpen er lavet til og køre med 25 mm rør så vil trykke da også være en del større end når han sætter et 40 mm rør på da den jo skal suge det op... Prøv og tag et sugerør, find først et med 0,5 cm hul og bagefter et med 1 cm hul. Begge i samme længde men så vil i da kunne forstå min pointe for kræver man suger en hel den kraftigere i den med det store hul end den med det lille....

Nej din antagelse er ikke rigtig. den pumpe det drejer sig om her, er en centrifugalpumpe, som uanset sugerørets størrelse, kun kan suge op fra en teoretisk værdi på 9,816 m. så er mængden godt næsten nul. Hvis så pumpen bliver sænket ned i vandet, bliver sugehøjden  0 m., og så kan pumpen trykke vandet op. Ved at bygge flere trin sammen, kan man opnå det tryk man ønsker.
 Spørgerens problem er den store sugehøjde. Så i stedet for at købe et vandværk ville jeg nok have valgt en dykpumpe.
Din sammenligning med de to sugerør holder ikke helt stik. Hvis du satte et vacummeter på dit sug, ville du se samme "sug" for begge dimensioner.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis