Få gang i gammel brøndboring???

Hej

Jeg har været ved at grave ned til min gamle brøndboring. Men den fungere ikke længere. Tror måske at den er stoppet ved enden af slangen. Når jeg sætter en vandslange i enden, så kommer der vand, men det stopper hurtigt igen.
Hvad kan jeg gøre?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et spørgsmål om brønden kan leverer vand nok, siden den er sløjfet. Men ellers må du have de gamle rør op og sætte nye i. Prøv dog først med en dykpumpe om den overhovedet kan leverer vand nok.
Nu har jeg fået gang i det, men synes ikke rigtig at der er særlig meget tryk på udgangen...
Min pumpe hedder XKJ-604PA
http://www.leoleo.cc/english/product-show2.asp?cate=79&id=451
Der står noget med 25mm outlet/inlet... Hvad betyder det...??

For at begynde bagfra så betyder 25 mm inlet/outlet at tilslutningerne er 25mm. I gamle dage betød det 1" rørgevind. Når du siger, at der ikke er meget tryk på udgangen, så er spørgsmålet om pumpen kører hele tiden? Det næste er, hvor stor er din sugehøjde? Den pumpe, du viser, har en teoretisk suge højde på ca. 8 m., men så er ydelsen også minimal.

fase
Jeg har måske 8,5 meter rør på. Vil prøve at fjerne 3 meter i morgen...
Er det okay at bruge et 40mm rør, når der står det der med 25mm?

Ja det er OK med 40mm rør sålænge du kan tilslutte det til indgangen på 25 mm.

fase
Annonce
Så fik jeg kortet 3 meter af slangen, men trykket er ikke blevet bedre??

Skrevet af the_partyman på 24 jul 2013 10:42
Så fik jeg kortet 3 meter af slangen, men trykket er ikke blevet bedre??

Hvor langt er der fra pumpens indsugning til vandoverfladen? Det er den afstand, som er sugehøjden plus tryktab i evt. bøjninger.

fase
Har valgt at få lavet en ny boring...

Men mange tak for de forskellige råd...

Kunne så ikke lade være med pille ved det gamle alligevel... 
Nu har jeg sat pumpe direkte i en murebalje med 60 liter vand, sat 40 meter slange på udgangen, og sat en havevander i enden. Strålerne kommer kun 2 meter op. Er det ikke for lidt?? Måske pumpen er færdig?

Skrevet af the_partyman på 24 jul 2013 20:39
Kunne så ikke lade være med pille ved det gamle alligevel... 
Nu har jeg sat pumpe direkte i en murebalje med 60 liter vand, sat 40 meter slange på udgangen, og sat en havevander i enden. Strålerne kommer kun 2 meter op. Er det ikke for lidt?? Måske pumpen er færdig?
Hej.

Formoder ikke din pumpe er defekt, den er simpelthen bare alt for lille. Max. 3,6 m3 i timen og max. tryk 2,4 bar er ikke ret meget, når vi snakker havevanding.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis