Myrer i græsplænen

Som så mange andre døjer jeg med myrer i min græsplæne. Eller nærmere bestemt græsplæne og fliser på en sti lige ved siden af. Vi har boet i vores nuværende hus i 5 år, og problemet har været der været år - og samme sted. Jeg giver hvert år myrerne et "skud kærlighed" med en go omgang Baythion (som denne http://www.linds.dk/250-ml-baythion-mod-myrer.aspx), og det virker også fint umiddelbart herefter. Men efter nogen ugers tid kommer krabaterne langsomt frem igen, og jeg vil tror jeg 2-3 gange i løbet af en sæson er ude og vande med Baythion mod dem. Og efterfølgende år starter det forfra igen samme sted. Er der noget man kan gøre for EFFEKTIVT at slippe af med dem eftersom Baythion åbenbart ikke kan finde ud af at dræbe dem helt? Med mindre det er helt nye kuld der hele tiden kommer.

Dejlige dessertopskrifter: www.dessertunivers.dk
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan et myre bo er det rene heraki, der er myre der aldrig kommer uden for. De lever udelukkende for at sørge for ægene og være oppasser for dronningen som heller aldrig kommer ud. Så det er kun arbejderne du slår ihjel ! Efter sigende skulle kanel være mere efektivt, det slæber arbejderne ned i boet hvor det bla. ødelægger ægene. Jeg havde myre under min udvendige trappe i mange år, men efter at have krydret dem med rigelige mængder kanel er de helt væk.
Kogende vand, kan de ikke klare.

Men handler det ikke om at lære at acceptere at der er dyr i din have... hvis du sørger for at have mange fugle, vil de hjælpe dig af med en del af dit problem, ligesom vinbjergsnegle også gør et vist indhug i bestanden af kryb. Så udnyt at der findes "rovdyr" der kan hjælpe dig, så du ikke er det eneste "rovdyr" der skal klare det hele.    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Håndværkeren på 23 jul 2013 17:05
Sådan et myre bo er det rene heraki, der er myre der aldrig kommer uden for. De lever udelukkende for at sørge for ægene og være oppasser for dronningen som heller aldrig kommer ud. Så det er kun arbejderne du slår ihjel ! Efter sigende skulle kanel være mere efektivt, det slæber arbejderne ned i boet hvor det bla. ødelægger ægene. Jeg havde myre under min udvendige trappe i mange år, men efter at have krydret dem med rigelige mængder kanel er de helt væk.

Tak for svaret. Interessant med kanelen! Jeg har aldrig hørt om det før, men det giver egentlig meget god mening, når man tænker på hvordan vi mennesker i teorien også kan kvæles ved det. Hvordan gør du helt præcis? Drysser du det bare ud eller vander du det ud?

Skrevet af PinkHenrik på 23 jul 2013 18:19
Men handler det ikke om at lære at acceptere at der er dyr i din have...      

Næh  Jo det er på sin vis rigtigt nok, men eftersom dette stykke vender ud til villavejen, og det ikke ser særlig godt ud, så vil jeg meget gerne have styr på dette område

Ja jeg drysser det ud over revner og huller i rigelige mængder, så det vil være myrene umuligt at undgå det.
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 24 jul 2013 10:12
Ja jeg drysser det ud over revner og huller i rigelige mængder, så det vil være myrene umuligt at undgå det.

Ok, takker for svar - Det skal prøves af. Om ikke andet kan det vel give lidt julestemning på en god sommerdag 

Hej.
Du kan jo koge en skål ris og få det bedste ud af det

mvh

varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 24 jul 2013 10:25
Hej.
Du kan jo koge en skål ris og få det bedste ud af det

mvh

Haha, så sandt, så sandt 

hvis du kan finde hovedindgangen, sæt en af de baller hamster hø, bind en snor i så du kan fjerne den. sæt den ovenpå indgangen og vand den så den bliver dyngvåd, gør det evt også dagen efter, og vent efter en uges tid vil de have flyttet æg larver og det hele op i ballen, så kan du brænde den eller køre den på lodseren, og myrene vil være væk. Det lyder tosset, men det virker.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
hvis du kan finde hovedindgangen, sæt en af de baller hamster hø, bind en snor i så du kan fjerne den. sæt den ovenpå indgangen og vand den så den bliver dyngvåd, gør det evt også dagen efter, og vent efter en uges tid vil de have flyttet æg larver og det hele op i ballen, så kan du brænde den eller køre den på lodseren, og myrene vil være væk. Det lyder tosset, men det virker.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis