Ny Mobil!!! - Hjælp!

Har virkelig brug for hjælp.. for min gamle telefon (Huarwei Honer) virker ikke optimalt mere... Men ved virkelig ikke hvad jeg skal købe. 

Mine eneste krav er bare:

- mobilbank
- facebook
- mail
- Optimal sms og ringe fuktion!... (Har virkelig dårlige erfaringer på dette punkt!)




Håber på nogen gode bud, på en ny telefon. 
Har virkelig brug for hjælp.. for min gamle... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders.

Som mine erfaringer er har jeg tydeligt kunnet mærke hvordan pris og kvalitet hænger sammen.

Har haft rigtig mange telefoner da jeg bruger dem til meget og de ofte har ret svært ved og holde til livet som gør det selv'er og landbrugsmedarbejder, ofte har de kun kunnet holde et års tid, Nokia gik jeg hurtigt fra da den dårligt kunne holde et år og de var sindsygt gode til og komme op med en undskyldning der gjorde de slap for og betale plus den frøs meget tit så jeg måtte slukke og starte igen, det samme problem havde jeg med HTC. Den frøs, meget tit, og den første htc jeg havde var htc wildfire, den var så langsom at jeg kunne 7 ord hvorefter jeg skulle vente nogle minutter før de ord kom på skærmen inden jeg kunne skrive videre, så prøvede jeg noget samsung, galaxi s2 for og være helt nøjagtig, fantastisk tlf, den frøs ikke på noget tidspunkt og den kunne sagtens håndtere flere ting på en gang så det ikke var min tlf der satte begrænsningen og så var det til og gå på eks facebook med da skærmen havde en ordentlig størrelse, eneste minus var den var skrøbelig som en i helvede, den havde ligget i min lomme imens jeg cyklede hjem fra arbejde og da jeg kom hjem var skærmen flækket og telefonen ødelagt og samsung ville ikke dække det på trods af den kun havde ligget i en lomme og hverken var blevet klemt eller lign...

Men nu til solstrålehistorien, efter min lille episode med den ret dyre samsung valgte jeg en apple iphone 4s og jeg tegnede en tillægsforsikring, den har seriøst fået mange slag, Har jo hele tiden tænkt på at jeg jo har den forsikring hvis den går i stykker så får bare en ny hvis den går i stykker så har virkelig på ingen måder taget hensyn til telefonen, og er overrrasket over den stadig lever her 2 år efter... Eller dvs. fik egentlig en anden, tabte den på et klinkegulv. Skærmen flækkede, så jeg sendte den ind til rep. via det forsikringsselskab, Selvrisikoen er så på 400 kr. men fik 2 dage efter jeg havde sendt den ind en mail om at det ikke var min skyld at den var gået i stykker på trods af jeg havde sagt jeg havde tabt den på et klinkegulv. Men apple sendte mig blot en helt ny tlf uden beregning og de tog skylden... Aldrig har jeg da oplevet så god en service...
Og især i disse tider hvor service efterhånden er noget man kun får et sted og det er når bilen skal på værksted.
Blot min erfaring... Der er en grund til apple er gået ud med så kæmpe stort et overskud og at folk der først har haft en apple ikke går væk fra det igen...
Skrevet af BTA Handyman på 24 jul 2013 23:37
Hej Anders.

Som mine erfaringer er har jeg tydeligt kunnet mærke hvordan pris og kvalitet hænger sammen.

Har haft rigtig mange telefoner da jeg bruger dem til meget og de ofte har ret svært ved og holde til livet som gør det selv'er og landbrugsmedarbejder, ofte har de kun kunnet holde et års tid, Nokia gik jeg hurtigt fra da den dårligt kunne holde et år og de var sindsygt gode til og komme op med en undskyldning der gjorde de slap for og betale plus den frøs meget tit så jeg måtte slukke og starte igen, det samme problem havde jeg med HTC. Den frøs, meget tit, og den første htc jeg havde var htc wildfire, den var så langsom at jeg kunne 7 ord hvorefter jeg skulle vente nogle minutter før de ord kom på skærmen inden jeg kunne skrive videre, så prøvede jeg noget samsung, galaxi s2 for og være helt nøjagtig, fantastisk tlf, den frøs ikke på noget tidspunkt og den kunne sagtens håndtere flere ting på en gang så det ikke var min tlf der satte begrænsningen og så var det til og gå på eks facebook med da skærmen havde en ordentlig størrelse, eneste minus var den var skrøbelig som en i helvede, den havde ligget i min lomme imens jeg cyklede hjem fra arbejde og da jeg kom hjem var skærmen flækket og telefonen ødelagt og samsung ville ikke dække det på trods af den kun havde ligget i en lomme og hverken var blevet klemt eller lign...

Men nu til solstrålehistorien, efter min lille episode med den ret dyre samsung valgte jeg en apple iphone 4s og jeg tegnede en tillægsforsikring, den har seriøst fået mange slag, Har jo hele tiden tænkt på at jeg jo har den forsikring hvis den går i stykker så får bare en ny hvis den går i stykker så har virkelig på ingen måder taget hensyn til telefonen, og er overrrasket over den stadig lever her 2 år efter... Eller dvs. fik egentlig en anden, tabte den på et klinkegulv. Skærmen flækkede, så jeg sendte den ind til rep. via det forsikringsselskab, Selvrisikoen er så på 400 kr. men fik 2 dage efter jeg havde sendt den ind en mail om at det ikke var min skyld at den var gået i stykker på trods af jeg havde sagt jeg havde tabt den på et klinkegulv. Men apple sendte mig blot en helt ny tlf uden beregning og de tog skylden... Aldrig har jeg da oplevet så god en service...
Og især i disse tider hvor service efterhånden er noget man kun får et sted og det er når bilen skal på værksted.
Blot min erfaring... Der er en grund til apple er gået ud med så kæmpe stort et overskud og at folk der først har haft en apple ikke går væk fra det igen...

Tak for dit svar  

Syns bare skærmene er meget små på Iphone.. 
Men har aldrig ejet en, så kunne da godt værre jeg skulle prøve. 
Skrevet af Nitter på 24 jul 2013 22:22
Hej.

Den fejl er før set på telefoner med et batteri der er ved at være udslit. Prøv og skrue lidt ned på ringelyden, dæmp lyset og slå viberatoren fra hvis den er til. Virker telefonen så normalt under de omstændigheder, er det formodentelig bare at stoppe et nyt batteri i.


Har prøvet alt.. Uden held  
Skrevet af grandoldman på 23 jul 2013 12:53
Nu ved jeg ikke hvilke prisleje.
Men Lumen 920 imponerer og har en virkelig effektiv antenne.
eneste umiddelbare minus er at den kører windows mobile, som gør at der ikke er så mange apps.. men dem du efterlyser har den jo.

Samsung er, efter min mening, røget lidt bagud. Mest fordi de har så tunge koder.

Har godt kigget på Lumen 920. Syns rigtig godt om at den er så robust i det.  

Har du selv en?
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-xperia-acro-s-xl-hardfor-smartphone-mobiltest,lid.23110/

Tag ikke ikke af de sidste i anmeldelsen at skærmen bliver ridset at ligge i lommen sammen med nøgler..
Der er beskyttelse film på fra fabrikken, så den er den første der bliver ridset. skærmen under fejler ikke noget og der en ekstra film med i kassen..

Jeg har haft min siden januar 2013 og den levet et hårdt liv, jeg har ikke haft nogle problemer med den..
Den er hurtig. fryser aldrig. god skærm. både størrelsen (4.3") og farver er klare.
Har en en gummi cover på den i tilfælde af mine unger taber den når de spiller på den..
Den fåes til lige under 3000kr uden abb.
http://www.mytrendyphone.dk/shop/sony-xperia-acro-99972p.html

Xcover 2 kan fåes til omkring 1800kr
Har rimelig hardware, hvis software køre godt er den en ok mobil til prisen..
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/officielt-samsung-har-lanceret-galaxy-xcover-2,lid.25608/

En iphone 4s kan fåes til 4200kr
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/IP4S16GBBLACK/iphone-4s-16gb-sort?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK

Den har jo kun 3.5" skærm hvilket jeg synes er for småt.. min 4" skærm. Jeg synes 4 til 4,5" skærm er godt. da den er nem at bruge på nettet og mail og dvs..

Appel software køre jo altid godt da deres software er præsis til hardware.
Hvor imod i android desværre har lidt hakkerrig på især low budget device.
Men jeg har entet hakkerrig på min android mobil..
Da software og hardware passer sammen.

Gennarel er Iphone en lækker mobil.. Men synes bare man betaler lidt for meget for mærket end selve produktet..

Iphone 5 er med 4" skærm. Til 4900kr
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/IP516GBBLACK/iphone-5-16gb-sort

Men jeg synes du skal tag i elgiganten eller en anden butik hvor man kan stå og lege med mobil..

Den næste mobil jeg skal ud og investere i er denne..
http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/SONYXPERIAZBL/sony-xperia-z-smartphone-sort
Konen skal ha sådan en da hendes snart 3år gammel galaxy S er begyndt at blive hende lidt for langsom..

Nokia modeler kan jeg ikke give nogen menning om da jeg ikke har haft sådan en med microsoft system, kun de gammel modeler.
Dog har jeg to kollegaer der ikke er særlig tilfræsse med deres.. Dog aner jeg ikke hvad model det er ud over der en af Lumia modeller..

Denne kunne også være en mulighed. til 2800
http://www.mobilpriser.dk/mobiler/huawei-ascend-p2-android-phone-gsm-umts-4g-16-gb-47-ips-granit-sort,lid.6517/?bc=1

Den her til omkring 3000kr
http://mobil.nu/blog/nyheder/huawei-ascend-p6-forste-indtryk-af-verdens-tyndeste-smartphone-40796




Annonce
Skrevet af Anders S på 24 jul 2013 23:56

Har prøvet alt.. Uden held  
Surt sjow Anders. Så må "harmonikaen" hives frem i lyset.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 25 jul 2013 12:40
Surt sjow Anders. Så må "harmonikaen" hives frem i lyset.

Ja, desværre 

Men har faktisk været ude i fona i dag, og købt mig en Iphone 4.  
Og må godt nok sige at det er en lækker telefon. Alt køre bare glidende, og i rigtig godt harmoni med hinanden.  

Så nu glæder jeg mig bare til alle de opkald, jeg kan tag igen  
Tillykke med købet.
Den skal du nok blive rigtig glad..
Skrevet af Anders S på 25 jul 2013 21:48

Ja, desværre 

Men har faktisk været ude i fona i dag, og købt mig en Iphone 4.  
Og må godt nok sige at det er en lækker telefon. Alt køre bare glidende, og i rigtig godt harmoni med hinanden.  

Så nu glæder jeg mig bare til alle de opkald, jeg kan tag igen  
Har du tegnet forsikring.. ?? glasset er ikke gorillaglas.. 
Min kone har lige smadret sin efter et fald på 30 cm med glasset nedad.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Grandoldman, din kone har vist været ret uheldig, personligt er jeg overrasket over hvor mange slag min iPhone har kunnet tage, men så også på et tidspunkt en engelsk mobil test på youtube hvor man havde taget nogle af de mest populære telefoner fra forskellige mærker og havde testet dem imod stød, først blev de tabt fra lomme højde? Som hvis man skal have noget i lommen og telefonen ved en fejl går med op, derefter fra øre højde og til sidst blev de kylet ned i brosten. Skal lige siges hele testen foregik på brosten. Gjorde hele den test et par gange med hver Tlf. Iphonen fik en lille revne øverst i displayet men var den sidste Tlf der stadig virkede... Testen var kun med alm. Smartphones, dvs ikke arbejdstelefoner eller lign....
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også