Gode råd om havemøbler

Hej fælles have entusiaster,

Jeg er for tiden i gang med at lede efter havemøbler, som det sidste spadestik i færdiggørelsens processen af vores drømme have.

Vi købte hus sidste år og brugte det meste af sommeren sidste år på at fjerne alt ukrudten, sået græs og bygget terase.
I år har vi så fået sået grønsager, fruget og urter. Som har hjulpet med at pynte vores have og har gjort den mere indbydende.

Vi havde for nyligt købt et havemøbelsæt /havespisebord sæt hos Havemekka.dk til en god pris. Fandt desuden også en del andre havemøbler der, som er kommet til at ligge højt på vores ønskeliste.

Mit spørgsmåle for jer derude er om i kender til lignende sider, med gode tilbud på havemøbler. Jeg bruger oftest havemekka, da de ofte har tilbud og et enormt havemøbel sortiment. Desuden var det også en af de online havemøbel forhandlere som jeg fandt, der havde de bedste priser. Men hvis i har nogen foreslag til andre billige havemøbel sider, så skal i være velkommen til at skrive en lille kommentar


Henriette Nielsen

Min haveblog: NemOgSmukHave

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjoeh...
Det var egentlige mere om der var nogen der havde nogen fifs, de vil dele om gode webshops med havemøbler. 
Kan godt søge efter havemøbler, billige havemøbler eller lignende. Men det betyder jo ikke nødvendigvis at jeg finder de bedste priser.

Det jeg egentlig søger er jo måske sådan en Pris-samligning hjemmeside på havemøbler.
Som sagt har jeg handlet hos Havemekka p.t., og derfor linker jeg også til dem i min underskrift.

Men hvis du eller nogen kender gode, og jeg mener gode, havemøbel sider, så er jeg mere end villig til at dele dem også.
har bare været igennem en del, uden held 

Henriette Nielsen

Min haveblog: NemOgSmukHave

Hvorfor skal der laves prissammenlignings sider på alt ?
Hvor svært er det at gøre følgende:
Find det du vil have, uden at kikke på pris, når du har besluttet dig til dit endelige produkt, er det nemt at google dette specifikke produkt og dermed finde den bedste pris.

Dette trik kan bruges på alle varer, og er helt gratis
 
Jeg har lige brugt det, til at finde en ny vandhane til vores wc. Startpris, 1500,- slutpris 750,- og enda hos et firma jeg før har handlet med, som jeg stoler på. 

For det næste er jo så om du har tillid til lige netop den hjemmeside, der godt nok siger de er billigst, men kan de også levere hurtigt, og til hvilken pris, hvad med retur og garanti ? Der er nok af ting at tage med i udregningen omkring et netkøb.

Så de sider der "reklamerer" med prissammenligning har ikke alle faktorer med ind over (eller ihvertfald ikke alle dem der betyder noget for mig) 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man kan jo altid se på TrustPilot, hvad andre synes om forhandleren. Det er især interessant at se, hvordan firmaerne håndterer klager og om de er til at komme i kontakt med.

I dette tilfælde http://www.trustpilot.dk/review/www.havemekka.dk er der nok lidt for mange negative kommentarer (beskadigede vare, forkerte beskrivelser, langsom levering, dårlig kvalitet, svært at komme i kontakt med firmaet) til at jeg ville vælge at handle dér.
@Henrik
Jo, det lyder i hvert fald som en god metode at gøre det på. Og som du siger det, så tager det ingen mands tid. Men oftest er der også andre faktorer som spillere end fremfor prisen. Og som @Jens nævner det, så er det også vigtigt at se på firmaers retursystem, leveringstid, kundeservice og varens tilstand. Her er Trustpilot en meget god side, (som jeg ikke kendte til før nu)... Hvor man kan se alt dette. Desvære synes jeg det er lidt synd at Havemekka har fået dårlige anmeldelser, men det afspejler vel også visse forbrugers oplevelser. Personligt har jeg ikke oplevet nogen af disse ting, når jeg har handlet havemøbler hos dem.
Købte nogen ekstra havestole her fornyligt, hvor jeg ikke var tilfreds med en af havestolene. Her ringede jeg dem op og kom hurtigt igennem. Jeg fik tilsendt en ny havestol et par dage efter, hvor de i samme anledning tog den beskadige havestol tilbage.
Kan meget mulig være at jeg fangede dem på en af deres gode dage. Men i mit tilfælde har jeg indtil videre intet at klage over, når jeg har købt havemøbler hos Havemekka..
Så det forsætter jeg nok med
I sidste ende er det jo også den subjektive holdning og oplevelser der tæller

Henriette Nielsen

Min haveblog: NemOgSmukHave

Annonce
Det vigtige er jo tillid. Det nytter ikke noget at prisen er i bund, hvis tilliden ikke er til stede, og som du også skriver, så handler et køb på nettet om mange andre ting end lige prisen.

Men det gælder jo også for en fysisk forretning, rygtes det at de er sure, eller ikke leverer en ordenlig service, ja så holder folk sig væk, og forretningen mister omsætning. 

Jeg har fået mange gode oplevelser ved at handle på nettet, ja faktisk er jeg kun blevet "tørret" en gang, og det var en privat handel på qxl.
Så faktisk skal de handlende have ros for deres måde at takle "de besværlige kunder", feks havde jeg bestilt nogle T-shirts, de ankom, var fine, og jeg havde ikke noget at udsætte på varene.
Dagen efter fik jeg en mail fra firmaet, som skrev at den ene t-shirt havde en fejl i trykket, men da det var den sidste de havde, havde de sendt den til mig uden beregning. Se det kalder jeg service, og jeg havde ikke end gang opdaget problemet  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej.
Jeg forbeholder mig en sund skepsis til nye tråde der ender i et link, der har med udsalg at gøre

mvh

 varmetossen

Skrevet af Klaus Lundstedt på 08 aug 2013 12:10
Hej.
Jeg forbeholder mig en sund sepsis til nye tråde der ender i et link, der har med udsalg at gøre

mvh
Tjah. Hvis jeg skulle linke til alle de sider jeg har været forbi i søgen efter diverse produkter, så ville alene min signatur fylde en side.

Men, HenrietteNielsen kan glæde sig over, at jeg har taget hendes link til mig. På den sorte liste. Dunsten af nassereklame skær for meget i næsen.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej
Lige min tanke også - det er ret påfaldende at man linker til noget når man kun har skrevet 3 indlæg !!!!
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej Gutter,

Altså jeg linker til havemekka, fordi jeg som jeg har beskrevet i mit forum indlæg, at det er en side jeg har troskab til og gerne vil dele med folk.
Ser ikke noget galt i at jeg har fået en god service af dem og giver det tilbage i form af gratis reklame. Ser det mere som at give karma tilbage til nogen der har behandlet mig godt.

Er forholdsvis ny i nethandel verden. Og har egentlig kun købt havemøbler og en trøje online. Mht. købet af trøjen fik jeg den leveret i utrolig forsinket og med syningsfejl, så kunne godt forstå hvorfor den var så billigt.
Den netbutik jeg handlede ved der, linker jeg selvfølgelig ikk til. Da jeg ikke vil anbefale den. Modsat vil jeg heller ikke nævne den, da det ikke giver mig noget at svine andres forretninger til (kunne jo være de havde en off dag). Men jeg handler der i hvert fald ikke mere.

Nu er min passion jo også min have, så vil også helst linke til have relaterede sider. Og som jeg vidst har nævnt, er jeg meget åben for at prøve andre online havemøbel forretninger også. Men denne gang vil jeg, ikke som ved havemekka's tilfælde, gerne have nogen anbefalinger fra andre have enthusiaster om gode sider hvor man kan købe havemøbler.

kærligste hilsner
Henriette

Henriette Nielsen

Min haveblog: NemOgSmukHave

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis