Aftrækker til Tromle

Hey.

Jeg kan ikke få bremsetromlen af mit ene baghjul.
Så jeg ville høre om en trebenet aftrækker kan bruges.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/V...et-203401/


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En god ide: Prøv at løfte sløret for, hvad det er for en bil, det handler om.

Normalt er det en skidt ide, at bruge aftrækker til tromlebremser. Der er som regel en god grund til at det er svært at få tromlen af, som ikke løses ved en aftrækker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan ikke rokke tromlen, kun i den anden side kan jeg få den af.

Det er en Suzuki Liana, og jeg fik af vide af en mekaniker forleden at der nok skulle en aftrækker til.

Jeg spurgte nemlig til hvorfor den siger dokdokdokdok, når jeg bremser og de sagde at der nok sidder skidt og rust på.
Foran har jeg skiftet skiver her i år da jeg satte sommerdæk på.
Og jeg plejer altid lige at tjekke bremserne hvert år inden sommerdækkene kommer på
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
ja hvis det er den type hvor lejerne sidder i tromlen, så kan en aftrækker være udvejen, eller et stykke jern med 2 huller til hjul bolterne, så kan du med boltene trykke imod spindlen og derved trække tromlen af.
Er det den type hvor lejer og flange sidder bag tromlen, kan små tap med en hammer ofte gøre det :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Prøv at chokke tromlen med en klaphammer. Det er meget almindeligt at de sætter sig ind ved navet, og derfor kan løsnes med lidt vold. Drej tromlen rundt. medens du klapper til den uden selvfølgelig at totalsmadre noget.
Aftrækkeren er kun i aller yderste nød og ganske som Klaus anfører, slet ikke hvis tromlen er fri i nogle få millimeter.
Vil du lette den næste ombæring, så renser du anlægsfladerne med smergellærred og smører lidt kobberfedt på.
Hvis der er den mindste antydning af slidkant indvendig i tromlen, kan du med stor fordel slibe den væk med en skrupskive på vinkelsliberen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Hej.
Hvis det er typen hvor lejet ikke sidder i tromlen, kan der være et gevindhul, du kan skrue en bolt i og trykke tromlen løs.
Det lyder som om du har fået den ene af, så beskriv lidt nærmere.

mvh

 

 varmetossen

Skrevet af ktm på 10 jul 2013 14:22
Prøv at chokke tromlen med en klaphammer. Det er meget almindeligt at de sætter sig ind ved navet, og derfor kan løsnes med lidt vold. Drej tromlen rundt. medens du klapper til den uden selvfølgelig at totalsmadre noget.
Aftrækkeren er kun i aller yderste nød og ganske som Klaus anfører, slet ikke hvis tromlen er fri i nogle få millimeter.
Vil du lette den næste ombæring, så renser du anlægsfladerne med smergellærred og smører lidt kobberfedt på.
Hvis der er den mindste antydning af slidkant indvendig i tromlen, kan du med stor fordel slibe den væk med en skrupskive på vinkelsliberen.
Ja lidt kærlige bask, af en klaphammer, plejer at løse problemet.

Hmmm..jeg kan ikke helt huske det men jeg mener at der sidder noget leje for der er ihvertfald et slags dæksel.
Jeg har prøvet at give den et par kærlige klaps hele vejen rundt, men den sidder urokkelig fast.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hmmm..jeg kan ikke helt huske det men jeg mener at der sidder noget leje for der er ihvertfald et slags dæksel.
Jeg har prøvet at give den et par kærlige klaps hele vejen rundt, men den sidder urokkelig fast.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tag et skilderi og læg det op her, så vi kan se lidt mere om, hvad det er for noget værk, der sidder i en så moderne bil!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis