Aftrækker til Tromle

Hey.

Jeg kan ikke få bremsetromlen af mit ene baghjul.
Så jeg ville høre om en trebenet aftrækker kan bruges.

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/V...et-203401/


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hey. Jeg kan ikke få bremsetromlen af mit ene... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil meget gerne tage et billede, men det må blive imorgen for jeg er ved at sætte vindue i.

Vender tilbage imorgen;o)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af uldal på 12 jul 2013 12:38
Det er vel ikke fjederen der sprunget, og den ene bakke ligger i tromlen og blokerer? Ellers er det en kæmpe rustkant på tromlen

Uha, Uldal, det må du end ikke sige for spøgs skyld!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hey igen.

Jeg beklager ventetiden, men med et hus under renovering skal der lige planlægges tid til det hele.

Jeg har ikke nået at tage et billede, men ringede istedet til Suzuki.
De siger at der ikke sidder et leje i tromlen men på akslen....ved ikke om det er info nok.
De siger også at der helt sikkert sidder rust derinde og laver de dokdok lyde, når jeg bremser.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis den sidder med rust inde ved navet som KTM skriver kan det sidde rigtigt lort fast. Rustløsner er en god ide inde omkring midten hvor den sidder fast og KUN DER. Ikke sejle det hele til, det er bremser du roder med, fidusen med rustløsner er at det skal have tid til at virke så man ikke skal hamre/smadre for meget på det.

Var det mig rykkede jeg hjulet af om morgenen, gav lidt rustløsner med 1-2 times mellemrum resten af dagen og pillede skidtet af om aftenen. Rustløsner virker men ikke kun på 5 min

 Mvh Henrik

Annonce
Nåh, så lykkedes det endelig...

Først var jeg i Biltema og så de havde en tromle aftrækker.
Den købte jeg men den passer ikke, så det er en ommer.
Så gav jeg den meget lidt rustopløser helt inde, og så fik den et par kærlige klaps med en hammer og en dorn der var
flad ude i enden....det hjalp, og skidtet kom af.
Så jeg smider lige et par billeder med.

Og så siger jeg tak for hjælpen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Husk nu at pudse navet grundigt af med smergellærred og indvendigt i tromlen ligeledes, så der ikke er mere rust. Smør et tyndt lag kobberfedt på.
Tag og skrub slidkanten inde i tromlen af, så den ikke vokser til næste ombæring.
Til lykke med projektet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Joo jeg har skam også købt smergellærred i Biltema, og bakkerne og tromlen har fået en tur.
Jeg har prøvekørt efter og det har hjulpet.

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg enten ikke kan dreje tromlen rundt...eller kun halvt, når jeg har skruet den på igen..
Der sidder en lille skrue der skal skrues ind fra tromlens forside.
Men når jeg så sætter hjulet på og drejer et par gange så hjælper det.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tromlen drejer ikke frit,fordi der er noget galt,jeg gætter på at det er armen til standbremsen der er rustet fast og den går ikke løs af,at du piller tromlen af og sætter den på igen.Få ordnet de bremser og brug standbremsen dagligt,så har du bremser i mange år fremover.

René
Hej Rene'

Undskyld jeg spørger, men hvad er standbremsen?
Håndbremsen måske....?

Jeg har aldrig hørt det navn før
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis