Trailerlås

Hej alle jer LDS Folk.

Jeg blev en dag godt træt af og have problemer med og transportere værktøj og div. andre ting rundt så gik ud og investerede i en trailer, en ting jeg burde have gjort for mange år siden. Jeg valgte så en brenderup 1205 S med hardtop, den er lige i underkanten rent størrelses mæssigt men kunne få en billig hardtop til den så jeg kan aflåse traileren, Hvilket var et must for vil jeg eks ind og handle vil jeg ikke være afhængig af om jeg har en trailer bag ved hvor folk kan stjæle de ting jeg nu engang har i den.

Men her kommer mit spørgsmål. Har været på udkig efter en trailer lås. Hørte engang om en der havde en trailerlås som kunne sættes på traileren imens den er på bilen og være på imens man kører osv så de ikke blot render med hele traileren hvis jeg ikke lige er til stede. Har så også læst på et båd forum at nogle låse kan komme op med et let slag fra en hammer eller en sten så det egentlig ikke forhindrer tyven spor hvis han ønsker og rende med traileren.

Så håbede nogen herinde måske kunne anbefale en lås der ikke lige er til og åbne med en hammer, boltsaks eller 2 min med nedstryger, (intet kan ikke stjæles hvis tyven vil men kan jo ligeså godt gøre det så svært for ham som muligt) Og meget gerne en model der både kan sidde på når bilen er koblet på og når den ikke er. 

Håber nogen derude har lidt erfaringer og gode råd de vil dele ud af. 


Håber det er den rette kategori jeg har sat dette ind i?

Hilsen Brian
Hej alle jer LDS Folk. Jeg blev en dag godt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da op. Så blev det søndag hvilket kan mærkes på jer LDS'ere. Nu har byggemarkedet lukket så min tlf har kimet mig ned på arbejdet med mail fra Lav-det-selv af folk der pludselig har fået lov til og røre tastaturet lidt mere end normalt.. Hehe


Men ja sådan en dickolås virker også ret god men hvis vi da vel og mærke stadig snakker trailerlås så skal jeg jo også have noget jeg kan sætte låsen fast på så den er låst.
Synes også selv de der firkantede låse fra blandt andet ruko der kun lige har en lille åbning i toppen hvor en pal går igennem virker ret gode... Men igen. Skal jo have noget jeg kan låse den fast på og gerne en hvor jeg kan køre med den låst. Kan forresten se der på håndtaget på traileren sidder en pal der kommer ind i det øjeblik jeg vil udløse låsen for at få traileren af, kan også se der i den tap er boret et hul igennem og min tanke er lidt om det mon er forberedt til og kunne sætte en lås i??? Men. Synes bare hullet virker for småt, Ihvertfald for en standart lås...
Hej.
For klarhedens skyld, skal du nok søge på disco eller diskus

mvh

 varmetossen

Her er vidunderet:

http://eushop.prolux-systemtechnik.com/dk/Sikkerhed/1.8/Sikringssystemer/1.8.4/Tyverisikring-til-trailere/619703/Tyverisikring-til-trailere.htm

Den medfølgende lås kunne evt. Skiftes ud med en Ruko boltlås for større sikkerhed, så den ikke lige bankes op med en flad skruetrækker på 15 sek. :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio.
Jep det virker langt mere som det jeg har på udkig efter. Eneste problem er bare at de ikke vil oplyse mig om fragtprisen.. Vil ikke bestille noget fra et firma uden jeg kan få den fulde pris for den pågældende vare og vide og ikke pludselig skal have en ekstra regning ind af døren...
Annonce
Så smut en tur i T Hansen istedet :-)

http://www.thansen.dk/product.asp?c=9242439321&n=1199149610&pn=-1920099775

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af BTA Handyman på 07 jul 2013 18:36
Hej Wezio.
Jep det virker langt mere som det jeg har på udkig efter. Eneste problem er bare at de ikke vil oplyse mig om fragtprisen.. Vil ikke bestille noget fra et firma uden jeg kan få den fulde pris for den pågældende vare og vide og ikke pludselig skal have en ekstra regning ind af døren...

Hvis du går lidt videre fra indkøbskurven, og taster adresse og sådan, kan man se man kan vælge mellem 2 forsendelser, som begge koster 131.-   Det er ret dyrt synes jeg. 
hej Illisher

Ja det virker da ret dyrt for en ting der ikke er større...
Men underligt du kan se det for jeg nåede helt frem til hvor jeg skulle betale og kunne stadig ikke se nogen fragtpris...
Køb den hos T Hansen, så har du mulighed for at se varen, inden du betaler..

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja tror også det bliver den ved T H...
Men var ellers inde ved dem den anden dag inden jeg opførte tråden her. De havde 4 forskellige trailer låse, jeg spurgte så en ekspedient ind til om nogen af dem kunne sættes på imens trailer var på bilen hvorefter han først lignede et kæmpe spørgsmåls tegn, og så begyndte og kigge lidt rundt inden han overvejede om han da lige ville finde ud af det. Og efter 10 min fik jeg og vide at det kunne de ikke. Og kan ellers se den pågældende afdeling i odense burde have 3 af dem du linker til på lager.
Træls med en så dårlig service at de ikke engang ved hvad de selv har. Eller i det mindste vil gå hen og finde en der faktisk ved om det kan lade sig gøre...

Men lige for at skifte emne, hvilken lås ville du så anbefale til denne trailerlås enhed? Og du snakkede også på et tidspunkt om jeg skulle udskifte den der sidder på hardtoppen på traileren, hvilken vil du så anbefale???? Er det så kun stiften jeg udskifter eller???

Kan jo lige så godt gøre det så svært for dem som muligt, dog inden for rimelighedens grænser.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis