Trailerlås

Hej alle jer LDS Folk.

Jeg blev en dag godt træt af og have problemer med og transportere værktøj og div. andre ting rundt så gik ud og investerede i en trailer, en ting jeg burde have gjort for mange år siden. Jeg valgte så en brenderup 1205 S med hardtop, den er lige i underkanten rent størrelses mæssigt men kunne få en billig hardtop til den så jeg kan aflåse traileren, Hvilket var et must for vil jeg eks ind og handle vil jeg ikke være afhængig af om jeg har en trailer bag ved hvor folk kan stjæle de ting jeg nu engang har i den.

Men her kommer mit spørgsmål. Har været på udkig efter en trailer lås. Hørte engang om en der havde en trailerlås som kunne sættes på traileren imens den er på bilen og være på imens man kører osv så de ikke blot render med hele traileren hvis jeg ikke lige er til stede. Har så også læst på et båd forum at nogle låse kan komme op med et let slag fra en hammer eller en sten så det egentlig ikke forhindrer tyven spor hvis han ønsker og rende med traileren.

Så håbede nogen herinde måske kunne anbefale en lås der ikke lige er til og åbne med en hammer, boltsaks eller 2 min med nedstryger, (intet kan ikke stjæles hvis tyven vil men kan jo ligeså godt gøre det så svært for ham som muligt) Og meget gerne en model der både kan sidde på når bilen er koblet på og når den ikke er. 

Håber nogen derude har lidt erfaringer og gode råd de vil dele ud af. 

Håber det er den rette kategori jeg har sat dette ind i?

Hilsen Brian
Hej alle jer LDS Folk. Jeg blev en dag godt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af BTA Handyman på 06 jul 2013 22:54
Håndværker, så din nabo da ikke en skvadderrøv som du så fint siger men et velfungerende individ der har givet en idiot en lærestreg han forhåbentlig ikke glemmer lige foreløbigt, så nu kan du sikkert have din have traktor i fred et stykke tid... ellers må du have en trailerlås... hehe...

Men ang trailerlås... Ingen der kender nogle trailer låse der opfylder de krav jeg søger eller skal jeg have je-ns til og lave en til mig????

Jo han var, han bor her ikke mere. Han røg ind bag tremmeren i en årrække grundet røveri, som han begik 5 km. herfra hvor jeg bor, de kendte hans køretøj så 15 minutter efter han havde lavet brækket var hele hans gårdsplads fyldt med Politibiler og betjente. Som en af betjente sagde til mig: man pisser ikke i egen rede !
Så burde han jo også have en tur med et jernrør... Hvorfor ordnede du nu ikke det??? Kan da ikke passe du ikke havde en stump i overskud.

Skrevet af BTA Handyman på 06 jul 2013 23:51
Hej Wezio.
Virker stadig lidt som en klejn lås. Læste på et båd forum at man generelt skulle undgå låse hvor låsen. Altså hængslet eller låsmekanismen eller hvad man nu skal kalde det er så blottet som på denne da de simpelthen er for nemme og få op.

Tror du en ruko lås er sværere og få op end den der er på traileren fra standart???
http://www.youtube.com/watch?v=a2P3LfO5SVo
Her blot et eksempel men så også engang et forsikringsselvskab der havde lavet en video hvor en ekspert viste hvor nem en ruko lås var og få op. En skrue trækker ind i og 2 slag med en hammer for enden og vupti, skruetrækkeren kan drejes rundt og låse døren op.

Den lås der følger med som standard åbnes ved at give den et slag med en hammer. Så springer den op.

Den Ruko lås i youtube klippet er en gammeldags 5-stift. Dem bruger man ikke mere i dag. Jeg kan ihvertfald ikke huske hvornår vi sidst har solgt sådan en. Du sætter selvfølgelig en Garant Plus eller Serie 1200 cylinder i hængelåsen. Som nævnt tidligere er din værste fjende en batteridrevet vinkelsliber...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

for at skade ham så han ikke laver flere tyveri. med jernrør.!
men husk lige dyrværnsloven. overtrædelse for dyrmishandling
(menneske) vi er også dyr men vi komunikere bare på anden måde
end dyr.!

jeg tyder på at han tænker på at trailerlås med skjult lås.
så der skal bruges mere værktøj. end vinkelsliber.
hvem gider at slæbe rundt med skærebrændersæt.!
.
Skrevet af BTA Handyman på 06 jul 2013 23:59
Så burde han jo også have en tur med et jernrør... Hvorfor ordnede du nu ikke det??? Kan da ikke passe du ikke havde en stump i overskud.
Nok fordi jeg efter sigende, er jordens mest fredelige mand !
Selvom det nogen gange kan virke som om jeg ikke er det. Men jeg har intet ondt ment når jeg skriver lidt kontant, det er bare min stil, ærlighed frem for alt.

Annonce
Det er jo mest spontant tyveri man sikre sig imod, med en trailerlås. Har tyveknægtene planlagt at stjæle din trailer, er der nok ikke til at forhindre.

Men med en lås kan de jo ikke bare, hægte den af, og køre væk med den, desuden er man bedre stillet over for forsikringen, når den har været låst. 
Hej.
Kender godt fornemmelsen. Det gælder traileren, og man kan også godt få forbigående paranoia ang. indbrud. Der er jeg kommet til, at det skal være så bøvlet som muligt at komme ind og ud igen. Og hvis de vil ind, smadrer og ødelægger de jo bare hvad der skal til.
Men det er ubehageligt når der har været indbrud i serier ikke mange kilometer væk.
Ang traileren har jeg da også prøvet at køre til København uden at gennemtænke tingene, så jeg valgte at købe en kædelås og lænke den til et træ og tage et billede af det, bare hvis nu.
Jeg ville gå efter en kraftig lås, helst med skjult lås, a.la container. Så er de da sinket noget.

varmetossen

Der kan jo være stor forskel på låse, som stor hængelås vil jeg anbefale den type der kaldes Dickolås, den er rund og selve låsebøjlen er kort med sikkert lukket til i dickoen.
Men jag havde faktisk en gammel skivebremselås hængende på min mc. den var rustet i låsemekanismen, Så jeg tog min vinkelsliber med en skære skive til rustfri stål, mente at den nok kunne klare sagen. Jeg nåede knapt en fjerde del ind i låsen så var den skive slidt helt ned.Jeg måtte så med en nedstryger klinge til hårdtmetal sidde og file en hel time på selve låsetappen før jeg fik den af.

Jeg har sådan et par stykker til at låse min påhængsmotor, og båd.
Jeg ved ikke hvor nem den er at brække op, men der har været stjålen en del påhængsmotore i havnen, men min har de kun været nede at kikke på, og opgivet på forhånd.
Desuden har de siddet udendørs året rundt i 13 år, og virker stadigvæk perfekt.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis