Efterisolering af indervæg

Hej.
Jeg er ny i dette forum, jeg har hørt mange gode ting om det og derfor tænker jeg at det er det rette sted at spørge om lidt gode råd.
Vi har et hus fra 1908, hvor vi vil efterisolere indervæggene. Vi har tænkt os at sætte et træskellet op, isolere med 45mm og to lag gips. 
Huset er bygget med en ydervæg - hulrum - murstens indervæg. Min plan er at sætte træskellettet på indervæggen, hvori der føres strøm og kabler og isoleres, derefter afsluttes der med 2 lag gips. 
- Må man sætte damspærret op af indervæggen? Træskellettet udenpå, derefter isolering og til sidst gips? 

Jeg har læst mange indlæg på nettet, hvor folk får problemer med fugt i væggene/skimmelsvamp, så jeg er interesseret i at vide om den måde jeg vil lave efterisoleringen på er korrekt og vil spare mig for problemet med fugt

- Desuden vil jeg gerne høre, hvor meget det vil give at efterisolere hulrummet med papirsuld og må man det, når man efterisolerer indervæggen?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Kent Jegård

Hej. Jeg er ny i dette forum, jeg har hørt mange... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jegård på 29 jun 2013 15:12
Hej MLU

Vil det sige at du har 3 x45mm isolering.
Så bliver den er bred indervæg.
Jeg har et hulrum jeg skal ha fyldt ud. så skal ha en ud og gi et tilbud på det.

Hvad er bedst og bruge Stål eller træskellet

Mange tak for jeres svar 

mvh






Ja jeg har 3x45 mm isolering og det giver en ret bred indervæg. Men det er jo ikke anderledes end nybyggeri

Stål syntes jeg som GDS'er er noget hø at arbejde med. Bevares de er altid lige, men at sætte det sammen er squ lidt mere besværligt. Hvis du bruger stål så køb skruer med skære spids... Træ kan jeg bedst lide at bruge, da man altid kan få skruerne til at "bide" (både når lægterne sættes sammen med også gips skruerne).

Dog har jeg selv valgt stål BAGVED dampspærren. Ikke fordi jeg har en faglig forklaring men mere fordi jeg har det bedre med at have uorganisk materiale bagved dampspærren.
Uanset hvad du vælger, så har det enorm betydning at få sat dampspærre op, da det også bevirker at vinden ikke kan komme ind. Vi havde før et ret utæt hus og nu selv i det største storm vejr er der helt tæt indendøre. Er altså bare dejligt

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Ja, som Mads skriver er det smagsag, men prisen på stål er også 3 x træ, så skal måske også lige med i ens overvejelser....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis