puch maxi 2 gear svinghjul og kickstarter

Hej jeg har to problemer tilbage med min maxi 2 gear, motoren har været skildt ad og er blevet samlet igen, men mit svinghjul som er spændt helt ind, kan man ruske op og ned ind og ud ca 1mm frem og tilbage, men hvis jeg tager koblingen lidt bliver svinghjulet fast som det skal være, hvad kan det betyde? Er det en bredere eller ekstra shimse ring??? Og så når jeg sparker i gennem på kick starten føles det som om at ca hver anden gang at koblingen bliver holdt inde, altså nærmest som koblingen glider, men sparker man blødt gør den den næsten ikke??? kan den to problemer have noget med hinanden at gøre, og hvordan løser jeg dem.?? 
Motor olien er castrol power 1 10w-40 mc olie

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hej jeg har to problemer tilbage med min maxi 2... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
er det ikke nok med ny koblings plader?

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 10 jun 2013 17:37
er det ikke nok med ny koblings plader?
Joe jae, måske. Nu kan jeg jo ikke se i hvilken stand de er.

Ved nærmere eftertanke, gled koblingen også før du skilte motoren af ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
nej

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
nu har jeg forsøgt og simse men gav intet resultar så kan det vel kun være krumtaps lejrene har jeg ret, altså for og få en mere fast krumtap/svinghjul

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 11 jun 2013 15:37
nej
Tja, et gæt. Så her du højst sansynligt ikke fået samlet motoren rigtigt, dvs. placeret de rette afstandsstykker/skiver hvor de sad.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Skrevet af ian666 på 11 jun 2013 15:39
nu har jeg forsøgt og simse men gav intet resultar så kan det vel kun være krumtaps lejrene har jeg ret, altså for og få en mere fast krumtap/svinghjul
Så har du jo ikke lagt nok i mellem.
 
Om lejerne er slidt op kan jeg naturligvis ikke se.
 
Hvis du selv har lavet pakninger til motorhalvdelene, kunne det jo være tykkelsen ikke er ens med dem der sad i ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det virker nu det eneste er der er nu er at der kommet en ny motor støj/lyd tror måske det er fordi jeg har simmet den lidt hårdt lyder lidt som metal det køre mod metal men er ikke voldsomt kan det ikke være fordi at den er simmet lidt hårdt og betyder det noget??

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 13 jun 2013 22:21
det virker nu det eneste er der er nu er at der kommet en ny motor støj/lyd tror måske det er fordi jeg har simmet den lidt hårdt lyder lidt som metal det køre mod metal men er ikke voldsomt kan det ikke være fordi at den er simmet lidt hårdt og betyder det noget??
Ja, nu er du da havnet i den forkerte grøft.  

Om det betyder noget ? Det kan kun lidt kørsel afgøre. Under alle omstændigheder har lejerne fået sår og dermed slides de hurtigere end hvis ........ Da du alligevel skal ud og investere i nye lejer og simmerringe ved næste adskillelse ville jeg personligt køre med det som det er, og holde øje med forøget slup. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
okay har lige haft min første længere køre tur på den nu, jeg tror faktisk problemet med den der syngende støj ligger i koblingen eller andet sted, for efter køreturen ville jeg starten den lidt tid efter ca 1 times tid efter, men så virkede kick starteren nærmest ikke, føltes nøjagtig somom koblingen var helt trukket men det var den altså ikke slet ikke, hvad kan så være årsag til dette?? nogen forslag

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 17 jun 2013 10:21
okay har lige haft min første længere køre tur på den nu, jeg tror faktisk problemet med den der syngende støj ligger i koblingen eller andet sted, for efter køreturen ville jeg starten den lidt tid efter ca 1 times tid efter, men så virkede kick starteren nærmest ikke, føltes nøjagtig somom koblingen var helt trukket men det var den altså ikke slet ikke, hvad kan så være årsag til dette?? nogen forslag
Puha og tja.

Normalt ligger problemet med kickstarteren ikke vil tage fat sammen med den "fjeder" der normalt ligner et gammeldags nøglehul uden bund og er trykket ned over kickstarterens "tag fat ring". Enten er den knækket eller faldet af sit fæste. Eventuelt kan ringen/bøsningen også sidde fast på akslen. Der er vist ikke andet for, end du går i "skille af" mode igen.  

Sjovt nok er jeg ved at gennemgå en gammel motorcykel, som jeg måske køber. Af mekaniske fejl lider den af nøjagtig samme sygdom.  Er dog ikke kommet så langt at jeg har åbnet til gearkassen, da der lige mangler et par formalier før det kan bliver min.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis