puch maxi 2 gear svinghjul og kickstarter

Hej jeg har to problemer tilbage med min maxi 2 gear, motoren har været skildt ad og er blevet samlet igen, men mit svinghjul som er spændt helt ind, kan man ruske op og ned ind og ud ca 1mm frem og tilbage, men hvis jeg tager koblingen lidt bliver svinghjulet fast som det skal være, hvad kan det betyde? Er det en bredere eller ekstra shimse ring??? Og så når jeg sparker i gennem på kick starten føles det som om at ca hver anden gang at koblingen bliver holdt inde, altså nærmest som koblingen glider, men sparker man blødt gør den den næsten ikke??? kan den to problemer have noget med hinanden at gøre, og hvordan løser jeg dem.?? 
Motor olien er castrol power 1 10w-40 mc olie

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hej jeg har to problemer tilbage med min maxi 2... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen nu fik jeg lavet kick starteren men motoren synger stadig og det er ikke simsingen for måle uret siger 0,067 betyder det over hovedet noget det med den lyd. har hørt den før på andre knallerter men ja ja ved sku snart ikke

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 18 jun 2013 13:37
Hej igen nu fik jeg lavet kick starteren men motoren synger stadig og det er ikke simsingen for måle uret siger 0,067 betyder det over hovedet noget det med den lyd. har hørt den før på andre knallerter men ja ja ved sku snart ikke
Det var godt, du kan kickstarte igen. Hvad var fejlen ?

Der er nok et leje der har fået et sår. Levetiden for lejet bliver ikke helt så lang, som det kunne forventes. Der sker jo ikke andet end lejet overgår til "udskiftningsmode" og skal .............  Personligt ville jeg bare køre.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jamen det er ikke helt væk alligevel æv men det er blevet meget bredre med kick starteren var en løs møtrik inde i motoren på det store tand hjul bag koblingen? men alligevel her er et link så kan du/i høre
http://www.youtube.com/watch?v=6yjH6fS7GYI&feature=youtu.be

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 18 jun 2013 18:56
jamen det er ikke helt væk alligevel æv men det er blevet meget bredre med kick starteren var en løs møtrik inde i motoren på det store tand hjul bag koblingen? men alligevel her er et link så kan du/i høre 
Nej, det lyder bestemt SLET ikke godt. Vil mene, det lyder desværre som en snarlig adskillelse af motoren. Men det kan også være den kan køre utrolig længe før et havari.

Ok med "starteren", sidder der ikke et låseblik til at sikre mødtrikken ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
det var i stykker var flækket jeg splitter den ad igen igen smil

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Skrevet af ian666 på 18 jun 2013 22:00
det var i stykker var flækket jeg splitter den ad igen igen smil
Tja, nu kender du jo så grunden til der var monteret et låseblik lige nøjagtig DER.

Jo ja. På et eller andet tidspunkt får du den nok til at "spinde" som en ny.  God arbejdslyst.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis