køber udløbede nødblus thechamp 5 2100 05-06-2013 17:22 søger udløbede nødblus betaller gerne lidt for dem 18 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Chr. 2419 5700 05-06-2013 17:36 Hvad skal du bruge dem til? Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
thechamp Trådstarter 5 2100 05-06-2013 17:56 skal bruge dem til sidste skole dag hvor vi er nogle stykker der havde tænkt os og fyre af
Klaus Lundstedt 2622 4780 05-06-2013 18:25 Hej. Så skal du have fat i politiet først for at få en (mulig???) tilladelse, ellers kan I komme godt og grundigt op og køre med R.... på slibestenen mvh varmetossen
Chr. 2419 5700 05-06-2013 18:26 Jamen, det er da også glimrende legetøj. (Ironi kan forekomme). Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
ktm 8948 4540 05-06-2013 23:21 Ikke alene er det formodentlig flot, men sikke en spændende oplevelse, når helikoptere og redningshold fiser rundt og leder efter "nødstedte"! Og vi skatteydere betaler hele gildet med multihundredetusinde kr. Det kan blive en alletiders oplevelse og sikkert skidesjovt! Lidt i stil med denne idiotiske nar: http://www.b.dk/nationalt/spontan-togtur-foerte-til-stor-redningsaktion Med venlig hilsen ktm Annonce
grandoldman 5248 5700 06-06-2013 09:25 Nytårs aften skal jeg aldrig ud at sejle, for der er Svendborg Sund oplyst af nødraketter.. Hvis det skyder op over land så man ikke kan tage fejl og tro det er en i nød, kan det virke okay.. Men, men men...... alkohol og nødraketter vil altid være en dårlig sammensætning. Og se sådan en rød lyskugle i en halv eller hel brændert er da heller ikke noget at råbe hurra for... Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
Ellida 1241 5771 06-06-2013 20:02 Ja - det lyder uskyldigt. Men nødraketter er ikke legetøj. Du kan ikke købe mine gamle. Jeg har selv dummet mig - fyret en mindre nødraket af nytårsaften 18 km fra vandet - og syntes at det var sjovt - indtil jeg så, at den dalede ned "lige oven i et hus". Eller meget tæt på. Så indså jeg at jeg sagtens kunne starte en brand - uanset om det var hus med stråtag eller ej. Så det gør jeg ikke mere. Det eneste der taler for at man skal fyre det af - selv - og måske nytårsaften, det er at så får man afprøvet det. Tja. Jeg ved ikke. Desuden nødblus er livsfarlige - en ven af mig trak i snoren til en af de store - der skete ikke noget, så han gloede ned i røret - og bagefter - 30 sekunder - wump skød den af. Han var tæt på at få smadret hovedet. Der er forsinkelse på nogen typer - så de ER farlige. "Projektilet" er en alu-dims - den vejer alligevel nok til at du ikke kan kurere hovedpinen med Iodotyl. mvh A. To ulykker kommer sjældent alene.
Chr. 2419 5700 06-06-2013 20:47 For de der kan huske lidt tilbage, så var det en nødraket i hænderne på en (beruset) ukyndig, der satte fut i Christiansborg Slotskirke i 1992. Skaderne var til at få øje på! Nødraketter er lavet, så de brænder i mindst 45 sekunder mens de langsomt daler ned i en faldskærm. Ofte brænder de hele vejen ned til de rammer underlaget. Ikke mindst, hvis faldskærmen ikke virker helt som den skal. Jeg har selv affyret adskillige af disse, men det har været langt ude på Atlanterhavet eller Stillehavet, og efter at have checket på både AIS, Radar og VHF, at der ikke har været andre skibe i nærheden, der har kunne tro at vi var i en nødsituation. Som Ellida ganske rigtigt skriver, så er nødraketter, håndblus mm ikke legetøj. http://da.wikipedia.org/wiki/Christiansborg_Slotskirke Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
thechamp Trådstarter 5 2100 06-06-2013 20:49 det er faldskærmsrakketter du snakker om jeg mener normale håndholte nødblus
Klaus Lundstedt 2622 4780 06-06-2013 21:26 Er du stadig i den vildfarelse at du vil gøre det. De hedder NØDBLUS og det er det, om de er udløbet eller ej. De skifter hverken farve eller funktion på udløbsdatoen. Nogen får en god ide, og nogen får en dårlig. Funktionen har med mennesker i fare at gøre, og det skal ikke misbruges til pjat. Men spørg nu lige politiet. Du kommer til at snakke med dem alligevel, hvis du gennemfører. mvh varmetossen