OMC 5,7 l benzin motor

Hej

Er der nogle her på LDS der har nogen erfaring med denne motor.

Jeg har investeret i en båd med 2 stk. af slagsen og vil gerne have kontakt med nogle der har haft nogle tilsvarende og evt. renoveret dem.

Jeg er ikke interesseret i en masse indlæg med at de er benzinslugere og lignende, da jeg har behov for gode råd fra nogle der ved noget om emnet eller evt. kan linke mig til nogle.
Hej Er der nogle her på LDS der har nogen... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Havde en god ven, meget desværre død nu, der arbejdede på Grønland i nogle år, ihvertfald så længe at han fik kuller, så som han huskede det fra kortet så lå Canada jo lige til venstre for kysten og ikke ret langt væk, så han snuppede en jolle og drog derudad - og til hans held havde nogen mistanke og fik ham bjerget.
Den sidste krølle på hans historie er, at hans kammerat tog hjem og bad ham passe godt på hans kone, der blev på stedet. Det gjorde han, så godt at han fulgte hende til DK og giftede sig med hende og fik to dejlige piger. Og det er ganske vist

mvh

 varmetossen

Jeg er enig i betragtningen om, at det er GM motorer pga at strømfordeleren sider bag ved karburiden, som det fremgår tydeligt af de sidste billeder.
Det med Cobra, som hænger sammen med Shelby og Ford, forvirrede mig en del, men klistermærker kan jo sættes hvor som helst.
De Fordmotorer jeg har kendskab til, har strømfordeleren foran karburiden, og ventildækslerne er også anderledes i faconen end de her viste.
Men ellers tør jeg ikke klåge yderligere!

Med venlig hilsen
ktm

 

Lynæs:
Klart at drevene skal gennemgås også - men først skal jeg have set at motorerne kan køre.
Jeg skal jo sejle fra Nuuk til Sisimiut ca. 200 sm så det skal være iorden ligesom styringen skal gennemgåes.
Det koster jo 32.000,- at få Royal Artic Line til at fragten den, så der er jo lidt at smide efter motorerne så jeg selv sejler der op.

Ja - når vi afstandsbedømmer heroppe spille den tørre luft ind. Jeg sidde pt. i Ilulissat og ser over på Diskos øen. Det er som at se fra København til Sverige - bortset fra det tage 2,5 time med 35 knob.
Hej alle

Jeg har startet en tråd på fenderen og der er et par stykker der virkelig ved noget om OMC.

Derfor lukker jeg tråden her på LDS og takker alle for deres bidrag.

Dem der har lyst kan jo følge tråden på fenderen.dk 
Kan du lave et link til tråden?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Gå ind på fenderen.dk så kan du ikke undgå at se den

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs på 08 jun 2013 10:08
Gå ind på fenderen.dk så kan du ikke undgå at se den
@Lynæs:
Af og til er tingene så snublende nærliggende, at man ikke kan få øje på dem. Her er en af dem.
Tak for det venlige puf i den rigtige retning!

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også