OMC 5,7 l benzin motor

Hej

Er der nogle her på LDS der har nogen erfaring med denne motor.

Jeg har investeret i en båd med 2 stk. af slagsen og vil gerne have kontakt med nogle der har haft nogle tilsvarende og evt. renoveret dem.

Jeg er ikke interesseret i en masse indlæg med at de er benzinslugere og lignende, da jeg har behov for gode råd fra nogle der ved noget om emnet eller evt. kan linke mig til nogle.
Hej Er der nogle her på LDS der har nogen... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej - kan se at jeg ikke har et godt nok billede - jeg har sat et par billeder mere ind








Hej.
Har søgt lidt rundt, og det kan se ud til det er Ford Windsor 350 cui motorer. Et kendetegn er, at kølevandet går gennem indsugningsmanifolden og kommer ud i en vandret studs. Det er lidt svært at se på billederne, men selve manifolden ligner også. Det ser ud som om en har haft en plan med Z-drevene, og så fundet motorer til det, da de åbenbart stammer fra forskellige steder. Du har også Orca varmevekslere, og alt er bygget nydeligt sammen.
Mon ikke du kan glæde dig til at fyre den af en dag

Hvis kølevandet ikke går gennem manifolden, kan det være 351 cui, men det kan vi vende tilbage til.

Er det fra sælger du har at det er 5,7l ?

Har nu lige set at strømfordeleren sidder bag karburatoren, og den sidder åbenbart foran på Windsor v8, men jeg er ikke klar over om det er et endegyldigt kendetegn.

mvh

 varmetossen

Ja det er fra sælger - der står også OMC på udstødsmanifold og på drev  og på ventildækslerne på bagbordsmotor står der 5,7 l Cobra

Hvad mener du med at der er nogle der har haft en ide med drevene og så fundet motorerne.
Skrevet af je__ns på 05 jun 2013 12:30
Prøv at kikke på denne side, den er på dansk og jeg tror du kan finde nogle brugbare forklaringer herfra.
http://
www.horizonblue.dk/


Den havde jeg fundet - men tak for linket.
Har i øvrigt sendt en PM til webmaster for at høre om han vil hjælpe

OG - du har jo bemærket at jeg har fulgt Lynæs opfordring til fenderen - tak for rettelsen
Hej.
Jo, når du har to motorer med forskellige ventildæksler er det ikke lige ned fra hylden hos forhandleren.

Og Cobra antyder noget med Ford, uden at det har den helt store betydning på et ventildæksel.

mvh

 varmetossen

Annonce
Jo - men der var noget med at 5,7 l Cobra skifte fra malede dæksler til riflede alu. dæksler i midten af 80,erne  - så jeg tror det kan være at den ene er original motor fra båden blev bygget og den anden er så en ens men nyere
Du kan nok gå ud fra at motorerne er ens, ellers ville det være umuligt at sejle med dem, så de må absolut ha de samme karakteristika. Man skulle gerne holde ens omdr. på begge i hele fartområdet, og derved kontrollere om begge er i samme kondition.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej. - igen
Nu tror jeg den er der.
Kan ikke finde ud af at lægge links ind, men under Wikipedia findes den under Chevrolet small-block med et billede fra en Camaro.
Strømfordeler bag karburator, og kølevandsafgangen ser også ud til at passe med dine billeder.
(Det har været sjovere end fjernsyn!!)

OMC er så marineudstyret og en Orca varmeveksler.
Alles klar - oder

mvh

 varmetossen

Lynæs : jeg er enig

Klaus: tror faktisk du har ret - meeeen det der med at fyr den af,  tror jeg ikke bliver ret tit - i mit farts område nord for polarcirklen er der altså lidt for meget is og tidesvandsforskelle med skjulte skær til rigtig at slå sig løs - jeg skal jo til Danmark på et tidspunkt
Jeg har ikke pillet meget i de OMC drev, men der må være gummimanchet og et kandanled, der skal tjekkes efter flere års stilstand og gud ved hvor mange brugsår derudover.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også