manglende undertekster.

Vi har et Prosonic fjersyn der er knap 3 år gammelt. Nu har det fået en dårlig vane. Når vi ser tekstede film i fx. DR1 forsvinder underteksterne pludseligt, midt i det hele. De kommer så tilbage for et stykke tid for derefter at forsvinde igen.

Hvad er der mon i vejen; 
mvh.
Janne
Vi har et Prosonic fjersyn der er knap 3 år... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt at høre det ikke er dit tv der er i stykker.

Jeg har to antenneforstærkere (2 forskellige til 2 forskellige tv) og ingen af dem får signalet over 8 (scala til 10) så find en antenne nørd inden du handler sådan en dims..

Jeg har prøvet at se om der er en rød tråd i, hvad der gør signalet svagt, men har ikke kunne se nogen.. ??
Lavtryk, regn eller hvad...

Tilgengæld har jeg skrevet til Boxer nogle gange og altid får en eller anden søforklaring og de lige havde lidt problemer på den og den antenne.

Nu får vi fibernet og waoo tv, så jeg gør ikke mere i antennen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Man skal ha god signal på sin modtager for at det ikke hakker og der kommer firkanter på. Hvis man vil ha et godt signal er der kun et at gøre købe en god antenne som er lavet til de kanaler man vil se og god egen forstærkning så helst en 45 elment eller en 100element antenne og opsat ude på taget samt gode kvalitets kabler. Jeg har selv en 100 el og en forstærker på og tager daglig Vardesenderen 90 km væk og med 94% signal og 96% signal kvalitet. Det ny signal er meget følsomt og det må man købe grej efter.
Skrevet af nomaden på 16 jun 2013 12:34
Man skal ha god signal på sin modtager for at det ikke hakker og der kommer firkanter på. Hvis man vil ha et godt signal er der kun et at gøre købe en god antenne som er lavet til de kanaler man vil se og god egen forstærkning så helst en 45 elment eller en 100element antenne og opsat ude på taget samt gode kvalitets kabler. Jeg har selv en 100 el og en forstærker på og tager daglig Vardesenderen 90 km væk og med 94% signal og 96% signal kvalitet. Det ny signal er meget følsomt og det må man købe grej efter.
Du er inde på noget der er helt rigtig. Tillader mig dog at tilføje det også er meget vigtigt at antennen peger direkte på den sender man vil se TV fra samt er poliariseret rigtigt !

For mit eget vedkommende har jeg to antenner. Den ene bruges til Thisted senderen (15 km), der er lodret poliariseret. Men når der skal ses TV fra den lokale region, som nu til dags er NordJylland. Her det nødvendigt at "fiske" programmerne fra Nibe (70 km), der er vandret poliariseret. Og det kan snildt lade sig gøre med en antenne på 12 dB gain. Også uden at være afhænig af vejrliget.

Janne: Modtagekvalliteten med TV og mobil telefon kan man ikke direkte sammenligne da signalerne ikke sendes fra samme mast. Envidere rækker mobiltlf. signalet knap så langt grundet den højere sendefrekvens, lav sendestyrke på mobiltlf. og endelig de utrolige elendige antenner snakkeapperatet normalt er udstyret med. 

Du må have noget ordenteligt antennegrej hejst op.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 16 jun 2013 20:03
Du er inde på noget der er helt rigtig. Tillader mig dog at tilføje det også er meget vigtigt at antennen peger direkte på den sender man vil se TV fra samt er poliariseret rigtigt !

Ja det gir sig selv med så en stor antenne da den ikke vil tage noget med enden til eller siden til.
Jeg tager også Hadsten senderen men kun når den er mod senderen jeg har en antenne rotor så jeg kan justere min atenne efter den sender jeg vil se.


.


Her kan i se hvad man kan tage hvis grejet er ok. Jeg tog Norsk tv i morges og jeg bor 17 km syd for Skive. Den har jeg taget pågrund af vjeret og held, at jeg har noget godt grej uden det kan man ikke tage så langt væk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis