manglende undertekster.

Vi har et Prosonic fjersyn der er knap 3 år gammelt. Nu har det fået en dårlig vane. Når vi ser tekstede film i fx. DR1 forsvinder underteksterne pludseligt, midt i det hele. De kommer så tilbage for et stykke tid for derefter at forsvinde igen.

Hvad er der mon i vejen; 
mvh.
Janne
Vi har et Prosonic fjersyn der er knap 3 år... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Janne på 05 jun 2013 19:59
Prolemet har været der i ca. 1 måned, on and off.
Jeg har også erfaret at går man ind dr.dk ( via min Ipad så virker underteksterne. Så enten er det fjersynet som jeg slukke for helt hver aften. ( ingen stand by) eller også er det antennen. irriterende er det i hvert fald.
Janne
Ja ok. Antennen er 100% ikke skyld i problemet når du ikke har et godt billede hele tiden da lyd og undertekster er det der forsvinder sidst. Omend  GOM. tilsyneladende har en fejl i sit TV.

Det var så et "uheld" at DR2 pludselig ville svigtede mig i aftes.

Øh, du siger du ikke lader TV'et stå på standby (slukker på fjernbetjeningen) men i stedet slukker på kontakten. Hvis det er tilfældet, kunne det så ikke tænkes, at TV'et simpelthen starter op med teksterne slået fra som default og du så på et eller andet tidspunkt kommer til at slå dem til via fjernbetjeningen ? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 05 jun 2013 20:32
Ja ok. Antennen er 100% ikke skyld i problemet når du ikke har et godt billede hele tiden da lyd og undertekster er det der forsvinder sidst. Omend  GOM. tilsyneladende har en fejl i sit TV.

Vi har et samsung og et sony tv og begge gør det.. værst under specielle vejerforhold.

Vi kan "booste" antennerne og det giver underteksterne igen.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har oplevet det samme og løste det ved at skifte de billige kabler og stik, med nogle der er ordentligt kvalitet der er afskærmet med stik i metal. Signalet bliver hurtigt forstyrret af andre elektriske signaler. se evt. mere her http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik/boxer-godkendt-udstyr/Stik-og-kabler/

Skrevet af grandoldman på 06 jun 2013 08:01
Vi har et samsung og et sony tv og begge gør det.. værst under specielle vejerforhold.

Vi kan "booste" antennerne og det giver underteksterne igen..

Øh, ret mig endelig hvis ......... Mig bekendt har der ikke været specielle vejrforhold hver dag den sidste måneds tid, så derfor syntes teorien ikke helt og holde.  

"Booste"-riet af antennen har jeg ingen aning om hvad er ? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Du kan også forsøge dig med en firmware opdatering af tv'et. Der har været mange problemer med undertekster og usynkron lyd i de første udgaver af de billige fladskærms tv.
Se f.eks. http://www.denver-electronics.com/prosonic-updates_/ for opdateringer til Prosonic
Annonce
Nitter du fortæller mig at jeg er fuld af løgn.

Højtryk, lavtryk eller kraftig regn - jeg ved det ikke. Men når det er rigtigt slemt hakker billede i store firkanter - Igen på begge fjernsyn.
Det er værst på samgsung tv'et.. Men den skal også trække signalet gennem en ydermur og 2 indvægge.
Sony skal kun trække det gennem et vindue.

Når tekster mangler, kan jeg slå dem fra og til igen. og så er de der ofte igen.. men hakker billede i firkanter og jeg så lige retter lidt på antenne, så kommer billede igen, normalt, men ofte uden tekster. så skruer jeg op for antennen og så er der også tekster.

Og begge fjernsyn er updatet med nyeste firmware

Booste antennen er den signalstyrkeknap der sidder på anetten.. Når man skruer på den kan man, under signalstyrke i menuen, se at signalet øges, og når man skruer den anden vej, formindskes.

Og det er ikke verdens bedste signal, for det kommer aldrig over 8, på en skala fra 0 til 10 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 06 jun 2013 12:27
Nitter du fortæller mig at jeg er fuld af løgn.

Højtryk, lavtryk eller kraftig regn - jeg ved det ikke. Men når det er rigtigt slemt hakker billede i store firkanter - Igen på begge fjernsyn.
Det er værst på samgsung tv'et.. Men den skal også trække signalet gennem en ydermur og 2 indvægge.
Sony skal kun trække det gennem et vindue.

Når tekster mangler, kan jeg slå dem fra og til igen. og så er de der ofte igen.. men hakker billede i firkanter og jeg så lige retter lidt på antenne, så kommer billede igen, normalt, men ofte uden tekster. så skruer jeg op for antennen og så er der også tekster.

Og begge fjernsyn er updatet med nyeste firmware

Booste antennen er den signalstyrkeknap der sidder på anetten.. Når man skruer på den kan man, under signalstyrke i menuen, se at signalet øges, og når man skruer den anden vej, formindskes.

Og det er ikke verdens bedste signal, for det kommer aldrig over 8, på en skala fra 0 til 10 
Nej, det gør jeg da ikke GOM. Det jeg siger er bare, der mig bekendt, ikke har været specielle vejrforhold hver dag i den sidste måneds tid. Så det kan ikke være grunden til de manglende undertekster.

Samtidig fortæller du mig så nu, at dine antenneforhold er fuldstændig utilstrækkelig. Grunden til jeg spurgte spørger til billedkvalliteten, som det første, var faktisk for at kunne fraskrive et dårligt signal som grunden.

Ok med "boosteriet". Når det virker at skrue op for en antenneforstærkers gain er det fordi TV'et er mere eller mindre døvt. En antenneforstærker bruger man normalt til at "fjerne" den dæmpning et længere kabel har, det kræver dog forstærkeren monteres lige efter antennen.  

Lige for en god ordens skyld. På UHF båndet vil en hver bygningsdel yde en hvis dæmpning af signalet og den stiger yderligere når muren er våd af regn. En UHF antenne bør derfor placeres så højt og frit i senderens retning, det er muligt.

Mvh. Leif.

Onliner:
Jeg står af her. Vil forsøge mig lidt frem og tilbage. Mine kabler skulle være OK.
Tak for interessen
Janne
Skrevet af Janne på 07 jun 2013 18:24
Jeg står af her. Vil forsøge mig lidt frem og tilbage. Mine kabler skulle være OK.
Tak for interessen
Janne
Ja ok Janne. Håber du finder ud af hvor fejlen ligger. Du kunne måske låne et andet TV og prøve på antennen. Hvis det også opfører sig underligt, bør du nok kigge på antennen og tilhørende komponenter. Hvis omvendt, det lånte TV har undertekster hele tiden er det dit "husalter" der har "særhed.

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
I går var den gal igen. jeg kan nu se at det er når signalet er svagt det sker. Jeg kan faktisk (havde ikke lige set det) følge signal intensitet. I går var det meget svagt og vi have også problemer med billedkvaliteten -og ingen undertekster (drK).

Vi bor åbenbart også der hvor kragerne (eller signalerne ikke når ud) mobilen har det heller ikke altid godt.
Tak for interesse
Janne
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis