Absolut nybegynder - er det en hobby for mig?

Hej med jer

Jeg har gået og drømt lidt om at købe en motorbåd, men jeg ved helt og aldeles intet om både, søfart, mekanik, regler osv. så jeg vil høre fra nogen der har forstand på det - om det overhovdet er det rigtige for mig at kaste mig ud i...

Jeg forestiller mig en båd i stil med Albin 25 - http://www.shipcenter.dk/nye-brugte...5-de-luxe/

Det jeg egentlig ønsker er en båd som kan ligge i havnen, og som jeg kan gå ned og sejle en tur med når jeg ønsker det. Den skal primært bruges til hyggeture, ikke alt for langt fra københavn, og det vil sjældent blive ture med overnatning - men det vil kunne ske.

Samtidig kommer jeg ikke til at synes at det er hyggeligt at gå og såtte i stand og vedligeholde, så jeg vil foretrække at den ikke kræver det store arbejde, men "bare virker" når jeg vil sejle - dog er jeg indforstået med at der selvfølgelig skal gøres noget.

Lyder det realistisk for mig at købe en båd - og hvad skal jeg være opmærksom på?

Noget af det jeg også gerne vil vide er:
Hvad kræver det af kort, for at måtte sejle sådan en?
Kan man lade den ligge i vandet om vinteren?
Må man godt "bare" sejle ud på vandet og kaste anker og overnatte der hvis man er på flerdages ture - eller skal båden ligge i en havn om natten?
Hvor meget brændstof skal man regne med at bruge pr. 100 km (eller hvordan det nu udregnes)?

Som sagt - jeg er helt ny

Lad mig høre fra jer!
Hej med jer Jeg har gået og drømt lidt om at... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fin båd, og det er godt at motoren er så ny, den er jo næsten alle pengene værd...
Ja, det var egentlig også det jeg tænkte - så kan det ikke gå helt galt hvis det skulle vise sig ikke at være noget for mig alligevel ...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også