Forstærkerproblem

Hej alle. 

Jeg fik forleden en brugt Forstærker af en ven, men da jeg ikke ved nogen detaljer om den. tænkte jeg om i kunne hjælpe mig med at finde ud af hvor mange watt den bruger. det er en Dap audio palladium 500 vintage model. 
http://www.cegshop.co.uk/dap-audio-...amplifier/


Tak på forhånd!  

Hilsen F.Dahl
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

http://lmgtfy.com/?q=dap-audio+palladium+p-500+vintage+power+useage

top link er en pdf med produktet

P500
Stereo mode:
• 2x 160 Watt RMS – 8 Ω
• 2x 250 Watt RMS – 4 Ω
Bridged mode: 500 Watt RMS – 8 Ω
Jamen Hr. Dahl.

Nederst på den linkede siden står der faktisk hvor stort  max forbrug er.

Citat fra/til linket model:

"Power Supply: 200 - 240 V~, 50 Hz
Main Fuse: 6.3AT, 5 x 20 mm
Power Consump. (2 x 4 Ohm): 850 Watt"

Men det er måske det du efterlyser ? Hvis ej, hvad er det så ?


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Citat: "og derved skal jeg skaffe mig en omformer til min forstærker til 1000 watt ikke?"

Ja det burde din omformer sagtens kunne klare, da du jo har mere effekt til rådighed end forstærkeren max trækker efter databladet. Men, der er desværre også et men. Det er ikke sikkert din 1 kW PSU kan klare startstrømmen når du tænder forstærkeren. Da jeg ikke ved hvilken type PSU du agter at anvende og hvordan PSU'en i forstærkeren er lavet kan jeg ikke engang komme med en form for et begavet gæt. På den anden side er den nemmeste måde nok bare at koble de to enheder sammen og tænde for forstærkeren. Kan den spille er ..................  ok.

Du kan jo prøve at fortælle lidt mere om projektet musikvogn, som jeg har luret mig til det vist nok er.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis den slags virkelig skal have sin gang på jord, og det skal det åbenbart, så start med at forstærkeren formodentlig skal have sinus-formet strømforsyning, ellers går det helt i kuk - og efter min mening er det det alligevel.

Jeg ville finde eller lave et par hornhøjttalere, eller bare een, for der er næppe den store nydelse i stereovirkningen derude.

Dette passer måske slet ikke, og er også bare en bøvs fra en, der heldigvis ikke skal være der.

mvh

 varmetossen

Har købte 2 acetec dx-212 højttalere
Citat fra PM:
"Omformer http://www.harald-nyborg.dk/p3442/inverter-omformer-1000w-12-220

Og nogle Bilbatterier.
Ville dette kunne fungere ?"

Ja ok med PSU'en. Nu mener "Harald Skrald" åbenbart ikke det er nødvendigt at eventuelle købere har fortjent et datablad over åbenbaringen.  Vil umiddelbart formode den godt kan klare at starte forstærkeren op. Ellers har Harald jo også en 2 kW's udgave hvis ............  

Så skal du formodentelig regne med at have tre-fem bilbatterier (60 Ah) i paralel for at kunne spille i ca 8 timer nær fuld skrald, nu er du advaret !

Hvis det var mig, hvilket det gudskelov ikke bliver, ville jeg nok vælge at bruge en kraftig autoradio sammen med et par effektive højtalere i stedet. Det fylder mindre og vil formodentelig kunne levere lige så meget larm på bare to batterier i samme tidsrum. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Enig Nitter.
Blybatterier tåler ikke kraftig afladning og opladning, men det gør gelebatterier.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også