Hjælp til istandsætte gyngestol

Hej alle
Jeg vil meget gerne istandsætte min gyngestol.
Det er gået lidt far hinanden i træsamlingerne to steder, og så skal det have alt maling af og nyt på igen.

Hvordan får jeg bedst samlet træet igen og fjernet malingen?

Venlig hilsen S 
.

Stud.med.vet.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan vælge at forsigtigt banke stolen fra hinanden, så du har de enkelte "brædder".
Dem rengører  du i grundrens og sliber let.
Du sikrer dig at der ikke er noget løstsiddende maling tilbage, inden du samler stolen igen med almindelig hvis snedkerlim.
Til slut maler du stolen igen, enten med pensel, rulle eller spray.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Og da man sjældent har passende skruetvinger i husholdningen, kan du stramme den sammen med bagagestropper

mvh

varmetossen

Eller en livrem.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 14 maj 2013 09:12
Og da man sjældent har passende skruetvinger i husholdningen, kan du stramme den sammen med bagagestropper

mvh

Ja, de er faktisk utroligt egnede til sådan formål.

Hej

Har lige set dit indslag. Ved du noget om din gyngestol?

Har en magen til og kunne tænke mig at vide mere om den slags. Måske årti, hvor den er fra, møbelfirma eller designer. 

Daniela

Annonce

Hej Daniela.

Og velkommen her på LDS.

Det precise årstal kan jeg ikke give dig, men jeg kan huske at min Bedstefar fik en sådan da jeg var 8 år, i Julegave. Jeg husker også når han sad i hjørnet af stuen ved vinduet  med sin gamle sure snadde

Mener at huske at den var købt i Brugsens møbeludsalg og det var så i slutningen af halvtredserne. Jeg har den stadig det er dog mest hunni der bruger den.

Ps. jeg er 64 nu.

Hej. Jeg ved ikke hvor den understregning kommer fra, måske kattens vandring over tastaturet

Coop kører lige nu kampagne på deres tidligere møbler, så prøv der.

mvh

varmetossen

Hvis du ikke mener at du selv har sat stregen Klaus, så anmeld den til Admin. Jeg havde skrevet et svar hvor der pludselig var lagt en fil ved da jeg klikkede på send. Jeg prøvede selv at rette, men den var der ikke når jeg ville rette.

Hej.

Jo, den forsvandt åbenbart med linieskift

Jeg ved ikke, nu her den anden dag gik en gammel kone skråt over vejen, og det har regnet lige siden

mvh

varmetossen

Hvis din hundi kun bruger den, har du så måske lyst til at sælge den? Jeg er på jagt efter en mere. Havde også fundet én i Ålborg, men det er lidt langt at køre efter, når man er fra Sønderjylland...Og den bliver omregnet med benzinprisen ret pebret i prisen.

Hilsen

Daniela

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også