Hjælp til istandsætte gyngestol

Hej alle
Jeg vil meget gerne istandsætte min gyngestol.
Det er gået lidt far hinanden i træsamlingerne to steder, og så skal det have alt maling af og nyt på igen.

Hvordan får jeg bedst samlet træet igen og fjernet malingen?

Venlig hilsen S 
.

Stud.med.vet.
Hej alle Jeg vil meget gerne istandsætte min... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et arvestyke som jeg holder af, selvom det mest er hunni der bruger den. Men den er god at sidde i så jeg har ingen planer i den retning.

Prøv på diverse genbrugs butikker, de er faktisk ret udbredt. Det er ikke længe siden jeg så en på Kirkens Korshær nye udsalgs sted i Sønderborg. Og tag bare turen, for det er en meget stor butik med orden i tingene, ikke som før hvor det var en lille rodebutik uden nogen der anede noget om tingene.

Mine forældre havde en magen til- og den var født hvidmalet. Den fik min søster, der helt i 70-er ånden afsyrerede den. Den kunne måske i dag være penge værd.

Brun sæbe er nok det fredeligste til at fjerne maling- men man skal stadig bruge handsker! Fast brun sæbe er stærkt basisk- og stærke baser er mindst lige så ætsende som syrer. Jeg erindrer vi engang i 70-erne afsyrede et skrivebord med Natriumhydroxid og kærnemælk! (Metoden var sikkert fra "Bo Bedre" eller noget.

Mvh
Pinny
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også