jordvarmetank.vil det værer spildt arbejde

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor stor en jordtank der skal til, for at man vil kunne forsyne et hus på 150 m2 med jordvarme ,grunden til mit spørgsmål er ,fordi jeg gerne vil have jordvarme ,men da luft til vand er mere økonomisk om sommeren og jordvarme mere om vinteren,tænker jeg ,at hvis nu jeg ligger jordvarme slanger øverst i min gamle algekumme på 33m3,og så ligger en slange agtig spiral nederst i tanken ,der så har forbindelse til mit udhus tag på 100m2 ,med udrullet sort pl slange,der så skal kører når temperaturen er højere end som i tanken,umiddelbart skulle jeg ikke mene at en varmepumpe skulle kunne nå og fryse så mange liter vand til is,men hvis det er muligt ,kan jeg jo ligge en ,jordslange på bunden osse,altså en der er rullet ud i jorden .vil det værer spildt arbejde 

BLANKEBORG
Er der nogen der kan fortælle mig, hvor stor en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja unskyld,men jeg har jo bare svaret ,på hvert indlæg.Jeg kom så lige på en ide`idag,jeg vil vel bare kunne lade den traditionelle 400-600meter slange gå igennem tanken,sidst på linjen,lade den gå ind i bunden,og så med lidt krøller på gå ud i toppen i den anden side,og så slangen fra solfætteren gøre modsat bund til top,men det skal nok værer kobber for og få den fulde værdi

BLANKEBORG
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis