SCHEPPACH DYKSAV CS55 M/SKINNE - Erfaringer? alternativer?

Har kigget på denne Dyksav, da jeg finder den i en fornuftig prisleje.
Har os kigget på Makita Dyksav SP6000K1 men kan ikke rigtig få prislejet med at gå op med forbruget af den kommer til at bruge den til et skur projekt på 35m2 så vil den nok stå og samle støv.

Skal dog lige hører kan man bruge den som alm rundsav dvs uden skinnen?

Det her Scheppach er et et fornuftig mærke eller hvordan?
Tysk producent så vel det ikke er ok kram?

http://www.harald-nyborg.dk/p22683/scheppach-dyksav-cs55-m-skinne
SCHEPPACH DYKSAV CS55 M/SKINNE
Best.nr. 22683
Den perfekte dyksav til præcis neddykning i op til 55 mm materialetykkelse.
Med spånudkast og mulighed for tilslutning af spånsuger eller støvsuger.
Fodplade i trykstøbt aluminium. Bevægelig spaltekniv sikrer uproblematisk neddykning.
Kan anvendes til afkortning af indvendige døre, tilskæring af plademateriale, tilskæring og bearbejdning af gipsplader m.m.
Leveres med 1 stk. føringsskinne.

Ekstra føringsskinne se under tilbehør.
Ved køb af ekstra føringsskinne husk at bestille samlestykke/tilbehørspakke, se best.nr. under tilbehør.

Motor: 1200 watt/230 volt
Omdr./min.: 5500
Savklinge: Ø 160 mm
Max snit 90° uden skinne: 55 mm
Max snit 45° uden skinne: 40 mm
Kipbar: 0-45°
Afstand klinge-væg 15,5 mm
Udsugningsstuds: Ø 38 mm
Mål L/B/H: 340/260/235 mm
Længde skinne: 1400 mm
Vægt: 4,8 kg.
Har kigget på denne Dyksav, da jeg finder den i en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, problemet med de løse skærelister på Scheppach skinnerne er velkendt, mine gik også løse !!

Jeg afmoterede dem, vaskede limen af både gummilister og skinner ved at pensle med rense benzin- også kaldet nafta - og skrabe gummilisterne rene med en malerpind. Aluskinnerne var noget mere taknemmelige at rense. Jeg havde noget meget tyndt dobbeltklæbende tape købt hos Biltema. Det er bredt som pakketape. For at ungå spild lagde jeg skinnerne med passende mellemrum, så jeg kunne montere tapen på begge skinner ( de er 70 cm hver) på én gang, og det blev skåret til med en skarp kniv. Dæktapen blev pillet af og skærelisterne monteret og klemt fast - - - de har aldrig siddet så godt nogensinde !!!! Tapen findes i Biltemas afdeling for kontorartikler. Jeg har brugt det til adskillige ting, og det klæber bare formidabelt.

Iøvrigt kan man købe ny skæreliste hos Dorch & Danola i Odense, men jeg vil anbefale ovenstående fastgørelse straks, da fabrikslimen ikke er noget at skrive hjem om - - -



Støvsugerslange


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også