spørgsmål om stort elforbrug

Følg tråden
ibib
ibib
Postnr: 2635
ibib ibib Trådstarter
bruger ikke cirkulationspumpe til brugsvand
men til varme den kører kun når brændeovnen er tændt

ibber

Klaus Lundstedt
Klaus Lundstedt
Postnr: 4780
Klaus Lundstedt Klaus Lundstedt
Hej.
Til jer med kombivandvarmere: Det må være muligt at afbryde cirkulationen til vandvarmeren, da varmen bliver taget ud af den igen når fyret er slukket og cirkulationen kører, som også er jeres erfaring. Formodentlig sidder vandvarmeren på en parallelstreng, så det ikke betyder noget, den bliver afbrudt.
Jeg har set det gjort med en biltermostat, men kan ikke huske hvordan han fik den indopereret i systemet, men det kan jeg finde ud af, hvis det interesserer nogen.
Det kan også bare være en hane, man lukker for. 

Og til tråden. Har lige set på forbruget her, og det liger ret stabilt på 12 - 16 kwh/døgn, og mere hvis jeg er ude og svejse og slibe osv.
Vi er tre voksne, den ene er ikke teenager længere, men har ikke helt opdaget det endnu. Det varme vand kommer fra fyret, og jeg synes ikke der er nogle strømtyve umiddelbart, men det er vist på tide at sætte en energimåler ind ved de forskellige forbrugere.

mvh

varmetossen

ibib
ibib
ibib ibib Trådstarter
Har muligvis fundet skurken,,
Havde et uvlys ude i haven til havedammen, og da jeg ville skifte pæren vidste det sig at glasset var gået og hele fatningen svømmede i vand,, bare underligt at sikringerne ikke var gået.
men det vil så viste sig fremover om det var den der har tappet strømmen.

ibber

ibib
ibib
ibib ibib Trådstarter
Har muligvis fundet skurken,,
Havde et uvlys ude i haven til havedammen, og da jeg ville skifte pæren vidste det sig at glasset var gået og hele fatningen svømmede i vand,, bare underligt at sikringerne ikke var gået.
men det vil så viste sig fremover om det var den der har tappet strømmen.

ibber

je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Så trænger din jordforbindelse/fejlstrømsrelæ til et eftersyn, for det burde have slået fra.
Svend Høst
Svend Høst
Postnr: 2610
Svend Høst Svend Høst
Den UV lampe må være via en trafo ellers burde Hpfi afbryderen havde koblet ud , tjek for en sikkerheds skyld din hpfi afbryder, det burde man gøre mindst 2 gange årligt.....................(sommertid- vintertid)
   elektriker fra jævnstrømmens tid
Illisher
Illisher
Postnr: 3600
Illisher Illisher
Skrevet af je__ns på 21 apr 2013 12:28
Så trænger din jordforbindelse/fejlstrømsrelæ til et eftersyn, for det burde have slået fra.

Det kan også være kortslutnings niveauet er for lavt, så vil sikringen jo ikke brænde over/ slå fra.  Det kan jo være det stik der forsyner uv lampen, er på en laang streng. 

ibib.  Få elektrikeren til at måle IKmin på den stikkontakt der forsyner dit uv rør.
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren
Hvis lækstrømmen har været under 30mA slår hpfi'en jo ikke fra. Hvis alt strømmen ryger tilbage igen gennem nullen ser tavlen jo bare en ohmsk belastning. Så der behøver intet at være galt med installationen.
Elektronikteknikeren
Illisher
Illisher
Postnr: 3600
Illisher Illisher
Skrevet af Gregeren på 21 apr 2013 17:48
Hvis lækstrømmen har været under 30mA slår hpfi'en jo ikke fra. Hvis alt strømmen ryger tilbage igen gennem nullen ser tavlen jo bare en ohmsk belastning. Så der behøver intet at være galt med installationen.

Et HPFI kan sagtens slå fra på mindre. 30mA er jo max grænsen. Og de fleste slå fra langt tidligere. Hvis det er noget med installationen kan det næsten kun være at kortslutnings niveauet er for lavt ude i enden af kablet, hvilket vil betyde at sikringen ikke slå fra selvom der er en kortslutning. 
ibib
ibib
ibib ibib Trådstarter
Der sidderen transformator på uv lampen pæren er på 18 watt

ibber

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Elforbrug
    Lav-Hus
  2. Højt elforbrug med Jordvarme