Lampe der slukker efter 6 min ca. hver gang?

Hej  

Er ikke den store professor i el. Men har købt mig en Enigma 825 lampe og fået den hængt op og den virker fint. Eller næsten den slukker efter 6 min ca. hver gang man tænder den! Nogen der ved, hva der kan være galt der? Der sidder en transformator i toppen

Hilsen Peter w
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen skulle da gerne ha købt mig en lampe. Men forstår bare ik hvorfor den går ud, nu når den kan tænde i 6 min. Ved ik om der kan være noget galt med transformeren
Det lyder da underligt - tror det er en forkobling og ikke en transformer som sider i lampen... men derfor kan de jo godt være i stykker.

Når lampen slukker kan du så tænde den med det samme igen, eller skal der gå et stykke tid?
Har du lysdæmper eller andet sjov foran lampen
Jeg sidder og tænker på om den måske var beregnet til en trappe opgang eller entre, der vil det jo være smart hvis den selv slukker efter 6 minutter for hvor ofte "glemmer" vi ikke lige at slukke de steder 
Nej der sidder nemlig ingen dæmper på endnu. Og tænder fint efter den går ud. Har os på fornemmelsen at det er noget der sidder forkert oppe i transformeren. Men det var en elektriker der monterede den, men kunne ikke tænde den da jeg ingen pære havde på tidspunktet.
Annonce
Kunne være lyskilder der er på for mange watt i forhold til hvad trefoden kan tåle, og som derfor lukker ned
Lampen er på 150 watt men transformeren laver det om til max 75 watt - og der sidder 40 watt pære i. Vil bare mene, hvis transformeren var i stykker så kunne den ikke tænde/vil sprænge pæren?! Så må det væren en forkert tilkobling?!
Ud fra producentens hjemmeside kan jeg se lampen findes i 3 versioner - http://www.louispoulsen.com/da/Product/pendants/enigma%20825.aspx?Productofferings=

2 med HIT metalhalogen og 1 med alm E27 fatning.

Ud fra at de skriver den har en transformer, som må være en forkobling og ikke en transformer. - fordi HIT metalhalogen skal have en forkobling :-)

Så er spørgsmålet om lampen kommer med forskellig forkobling, dvs en til 35W versionen og en anden til 70W versionen, eller om den kommer med en forkobling som dække fra 35 til 70W.

Hvis den kommer med forskellige alt efter om den er købt som en 35W eller 70W version - ja så tror jeg godt det kan være et problem at der sider en 40W pære (findes de i 40W?) - som ikke passer til hverken den ene eller den anden forkobling.
Det er det der sidder i nu. E14 adapter
Hvis det er en E14 så prøv da at sætte en 25 w. pære i og se om det er der problemet ligger, det er da forholdsvis en billig måde at gøre det på.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis